Testy wykazały, że sieć szerokopasmowego Internetu może kolidować z GPS
Testy wykazały, iż proponowany system krajowego bezprzewodowego Internetu szerokopasmowego może mieć negatywny wpływ na niektóre systemy GPS, ale niektóre firmy poczyniły już kroki naprzód w celu rozwiązania tego problemu.
Spółka LightSquared planuje zainstalować 40000 anten na terenie całych Stanów Zjednoczonych, ale w ostatnim czasie przegrała batalię prawną z Federalną Komisją ds. Komunikacji (FCC), co przełoży się na dodatkowe koszty, które będzie musiał ponieść główny sponsor przedsięwzięcia. Tymczasem rządowy komitet, który określa politykę zarządzania ruchem lotniczym uważa, że GPS i LightSquared mogą funkcjonować jednocześnie.
LightSquared, która jest największą spółką sponsorowaną przez Harbinger Capital Partners, zainwestowała już w ten projekt 2,9 mld dolarów. Według publikacji Wall Street Journal, nie jest jeszcze jasne, czy zostaną znalezione pakietowe rozwiązania, które pozwolą wyeliminować wszelkie zakłócenia między wykorzystywanym w lotnictwie GPS i systemem LightSquared. Projekt ten wciąż wymaga dalszych modyfikacji i testów, które określą zasady bezpiecznego i praktycznego jego rozmieszczenia, dodaje dziennik.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze