Przejdź do treści
Źródło artykułu

Tecnam planuje początek dostaw P2012 za dwa lata

Tecnam i Cape Air ogłosiły harmonogram dostaw modelu P2012 Traveller, którego pierwszych 20 egzemplarzy ma być gotowych w styczniu 2019 roku.

Konstrukcja ta jest rozwijana w porozumieniu z amerykańskimi liniami lotniczymi Cape Air, które mają nadzieję rozpocząć wymianę obecnej starzejącej się floty 67 samolotów Cessna 402S i Piper Navajo.

Oblot maszyny miał miejsce w lipcu 2016 roku. Od tamtej pory samolot testowy zgromadził w powietrzu ponad 250 godzin nalotu. Prototyp o numerze 002 został przekonfigurowany na egzemplarz produkcyjny i posłuży jako szablon dla całej produkcji.

P2012 Traveller to 11-miejscowy górnopłat napędzany dwoma silnikami tłokowymi Lycoming o mocy 375 koni mechanicznych każdy. Jest wyposażony w awionikę Garmin G1000 Nxi. Został zaprojektowany jako środek transportu na co dzień, ale może być także użyty do transportu VIP-ów, skoków spadochronowych czy też do wykonywania zadań ratunkowych i transportu rannych. Może być także wyposażony w pływaki.

Tecnam spodziewa się, że model uzyska certyfikat typu EASA i FAA na początku 2018 roku. Cena samolotu została skalkulowana na poziomie 2,3 mln dolarów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony