Przejdź do treści
Źródło artykułu

Senat USA zmienia przepisy dot. małych samolotów

Nowe przepisy przyjęte 17 lipca przez Kongres USA (stosunkiem głosów 411-0) wzywają do zmiany wymogów certyfikacji Part 23 Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), co w zamierzeniach ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa.

Ustawa ma na celu usunięcie barier biurokratycznych, ewolucyjny rozwój branży (m.in. możliwość wprowadzenia nowych projektów i dodania ulepszeń starych), zmniejszenie kosztów certyfikacji dla producentów oraz zapewnienie im większej odpowiedzialności w procesie certyfikacji. Grupy branżowe obejmujące GAMA, NBAA, EAA, AOPA i NATA wyraziły wsparcie dla nowych regulacji, które teraz zostały skierowane do Senatu. Jeśli zostaną tam zatwierdzone, to będą mogły wejść w życie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Przepisy mają zmusić FAA, aby ta do 31 grudnia 2015 r. rozwinęła nowe standardy certyfikacji, które powinny być oparte na zaleceniach przemysłu dostarczonych agencji przez komisję stanowienia prawa lotniczego. Według prezesa AOPA, Craiga Fullera, obecne regulacje "Zostały przyćmione przez postępy technologiczne i projektowe i powstrzymują ważne funkcje bezpieczeństwa dla pilotów i właścicieli samolotów". "Jest nadzieja, że zmiana przepisów nie tylko poprawi bezpieczeństwo pilotów, ale również ułatwi modernizację awioniki i zmniejszenie kosztów", dodał. Głównym orędownikiem przepisów jest Republikanin Mike Pompeo. Polityk powiedział, że wprowadzane zmiany powinny usunąć bariery dla inwestycji w nowe projekty samolotów, a dokonywanie modernizacji starszych konstrukcji ma być łatwiejsze i mniej kosztowne. Projekt ustawy mówi, iż będzie ona wynikiem celów opartych na bodźcach do wprowadzania innowacji w segmencie małych samolotów.

Pełen tekst ustawy znajduje się tutaj

(mz)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony