Przejdź do treści
Źródło artykułu

Postępuje rozwój kolejnego projektu amfibii LSA

Firma Vickers Aircraft zaprezentowała nowy projekt amfibii LSA (Light Sport Aircraft) napędzanej silnikiem Lycoming IO- 360, informując, iż pierwsze dostawy tej konstrukcji mają być realizowane już latem przyszłego roku. Jak powiedział właściciel spółki, Paul Vickers, prototyp statku powietrznego nie został jeszcze oblatany, ale jego budowa jest zaawansowana w 80%.

Vickers wyjaśniał, iż amfibia o nazwie Wave będzie posiadała udźwig użyteczny w wysokości 223 kg, trzy łopatowe śmigło specjalnie zaprojektowane przez firmę Catto Propellers, skrzydła, które składają się za naciśnięciem przycisku i w opcji możliwość montażu balistycznego spadochronu ratunkowego. Projekt samolotu rozwijany jest od trzech lat.

Amfibia będzie konkurować m.in. z podobną konstrukcją Icon A5, którą mocno przypomina. Firma Icon niedawno zapowiedziała, że zaprezentuje pierwszy przedprodukcyjny egzemplarz tej konstrukcji również w wakacje przyszłego roku i planuje zbudować trzy dodatkowe egzemplarze, aby przed rozpoczęciem dostaw zakończyć proces zgodności ASTM (Amerykańskie Stowarzyszenie Badań i Materiałów).

Według przedstawiciela firmy Vickers, model Wave będzie mógł latać z prędkościami dochodzącymi do 220 km/h i wykonywać loty o długości aż do 1300 km. Samolot będzie mógł wykorzystywać zarówno avgas, jak i benzynę samochodową. Firma planuje zbudować latający prototyp jak najszybciej i użyć go do prób w locie. Możliwe, że drugi egzemplarz będzie gotowy na przyszłoroczne pokazy lotniczy EAA AirVenture. Kolejną firmą, która rozwija projekt amfibii LSA jest Lisa Aircraft z siedzibą we Francji. Jest ona kapitałowo powiązana z inwestorem z Chin.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony