Przejdź do treści
Global 7000 - loty testowe
Źródło artykułu

Testowy Global 7000 osiągnął M0.995

Firma Bombardier poinformowała, iż pięć miesięcy po rozpoczęciu testów w locie, prototyp odrzutowca biznesowego Global 7000 osiągnął prędkość 0.995 Macha. Samolot, który napędzany jest dwoma silnikami GE Aviation Passport, ma zostać wprowadzony na rynek w 2018 r. Jego standardowa prędkość robocza została określona na 0.925 Macha, jednak podczas prób odrzutowiec zdecydowanie ją przekracza.

Od pierwszego lotu, oba prototypy (FTV1 i FTV2) spędziły w powietrzu już ponad 200 godzin. "Nasze oba testowe statki powietrzne wykazują wysoki stopień zaawansowania, startując do prób często nawet dwa razy dziennie", powiedział Michel Ouellette, odpowiedzialny za program Global 7000 i Global 8000. Pierwsze dwa prototypy wyposażone są w docelowe silniki i system fly-by-wire, ale mają przedprodukcyjną wersję skrzydeł. W lipcu 2015 r. producent ogłosił potrzebę przeprojektowania skrzydeł, co spowodowało, że wprowadzenie samolotu na rynek zostało opóźnione o dwa lata.

W lutym br., dyrektor generalny Bombardiera, Alain Bellemare ujawnił, że przeprojektowanie zmniejszyło ciężar skrzydeł, a ich aerodynamika pozostała na dotychczasowym poziomie. Pierwszy lot prototypu Global 7000 z zainstalowanymi lżejszymi skrzydłami ma się odbyć latem tego roku. Global 7000 będzie mógł wykonywać loty na odległość ponad 13,5 tys. km, co odpowiada zasięgowi konkurencyjnych Gulfstreama G650 i G650ER. W przeciwieństwie jednak do obydwu tych konstrukcji, Global 7000 jest dłuższy, dzięki czemu jego kabina mogła zostać podzielona na cztery sekcje użytkowe.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony