Przejdź do treści
Cessna Citation Ten
Źródło artykułu

Pierwszy lot Citation Ten do końca bieżącego roku

Koncern Cessna poinformował, iż najnowszy odrzutowiec biznesowy Citation Ten wykona dziewiczy lot przed końcem bieżącego roku,  a pierwsze jego dostawy spodziewane są w drugiej połowie 2013 roku. Przedstawiciel firmy potwierdził, iż program postępuje zgodnie z wcześniej zakładanym harmonogramem.

Podczas konwencji Krajowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), która w dniach od 10 do 12 października odbywa się w Las Vegas, spółka zaprezentowała makietę tego samolotu. Maszyna będzie wyposażona w awionikę G5000 i Clairity, nowy pokładowy system informacji i rozrywki, który będzie współpracował z urządzeniami typu iPad lub smartphone. Rozwiązania zastosowane w kabinie mają być zbliżone do tych wprowadzonych w modelu Citation M2. 

Citation Ten jest średniej wielkości odrzutowcem biznesowym, który według zapewnień producenta będzie zużywał mniej paliwa niż Citation X oraz będzie wyposażony w nowe systemy, zapewniające zwiększony komfort dla dziewięciu pasażerów i dwóch pilotów. Napęd mają zapewnić dwa silniki Rolls-Royce AE 3007C2, które przy maksymalnej masie startowej 16601 kg pozwolą maszynie wystartować z pasa o długości 1567 m oraz operować z prędkościami dochodzącymi do 976 km/h, na wysokościach do 15.5 km. Biznes jet będzie mógł wykonywać loty o długości do 6000 km, dzięki czemu jego użytkownicy będą mogli bezpośrednio podróżować z Nowego Jorku do Londynu, Bostonu do San Francisco czy Londynu do Dubaju lub Miami.

Kabina Citation Ten jest przestronniejsza niż Citation X, zapewniając tym samym więcej miejsca na nogi dla podróżujących w niej osób. Wyposażenie podstawowe będzie obejmowało w pełni zintegrowaną awionikę Garmin G5000, która posiada wielofunkcyjne wyświetlacze umożliwiające ciągłe monitorowanie pracy silnika, a także systemów hydraulicznych i elektrycznych. Dodatkowo, samolot będzie będzie wyposażony w system wizji syntetycznej Garmin SVT, ktory zapewni wirtualny widok pasów startowych, ruchu w okolicznej przestrzeni powietrznej oraz przeszkód terenowych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony