Przejdź do treści
Bezzałogowy Statek Powietrzny UAV
Źródło artykułu

Operacje UAV w ogólnodostępnej przestrzeni powietrznej od 2013 r.

Stowarzyszenie Krajowego Przemysłu Obronnego USA (NDIA) poinformowało o rosnącej presji ze strony zarówno przemysłu, jak i wojska, które lobbują za zwiększeniem swobody operowania bezzałogowych statków powietrznych (UAV). W związku z tym faktem, Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zapowiedziała, iż w 2013 r. rozpocznie się integracja UAV (o masie do 25 kg) z Krajowym Systemem Przestrzeni Powietrznej.

Agencja w czerwcu powołała do życia komitet, którego zadaniem jest stworzenie zasad bezpiecznej integracji. Rick Prosek, kierownik programu bezzałogowych statków powietrznych w FAA, powiedział, iż: „Obecnie przedzieramy się przez przepisy, tak, aby wpuścić małe konstrukcje bezzałogowe do systemu. Natomiast zgodnie z obowiązującymi do tej pory zasadami, każdy, kto chce wykorzystywać UAV musi uzyskać zgodę FAA”. Proponowane nowe przepisy mogłyby zostać opublikowane już nawet w grudniu br.

NDIA zapowiedziała, iż nowe regulacje będą szczegółowo opisywały procedury, począwszy od uruchomienia, samych lotów, aż do lądowania małych UAV. Presja, aby zapewnić bezzałogowcom  większą swobodę latania jest pochodną wojny w Iraku i Afganistanie, ale piloci linii lotniczych i kontrolerzy ruchu lotniczego ostrzegają przed nadmiernym pośpiechem. „Chcemy być pewni, że zanim wyjmiemy ciasto z piekarnika, to będzie ono w pełni upieczone”, powiedział Sean Cassidy, koordynator bezpieczeństwa narodowego ze Stowarzyszenia Pilotów Liniowych (ALPA). Chris Stevenson, z Krajowego Związku Kontrolerów Ruchu Lotniczego (NATCA), dodał, iż wprowadzenie bezzałogowych samolotów zmieni praktycznie każdą stronę podręczników szkoleniowych personelu ATC. „Mamy więcej pytań, niż odpowiedzi na nie. To będzie wielka zmiana kulturowa”, wyjaśniał.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony