Przejdź do treści
Źródło artykułu

NTSB stawia sobie za cel poprawę bezpieczeństwa GA

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała listę "Najbardziej poszukiwanych czynników dot. poprawy bezpieczeństwa", w którym podkreśliła, iż piloci lotnictwa ogólnego i ich pasażerowie zbyt często giną z powodu ludzkich błędów oraz nieodpowiedniego szkolenia. Rada bada ok.1500 wypadków GA rocznie, w których ginie ok. 400 osób i obserwuje za każdym razem podobne prowadzące do nich okoliczności. Lepsza edukacja i szkolenia oraz uświadamianie w kwestii ryzykownych zachowań, mają kluczowe znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa GA, wskazywała Rada.

Mechanicy GA również powinni przechodzić szkolenia okresowe, celem utrzymania ich na bieżąco z najlepszymi praktykami w zakresie kontroli i konserwacji systemów elektrycznych, wyłączników i okablowania. NTSB zauważyła, że GA ma najwyższy wskaźnik awarii w lotnictwie cywilnym – sześć razy wyższy niż statków powietrznych operujących w ramach przepisów Part 135 i około 40 razy wyższy niż w przypadku kategorii przewoźników komercyjnych. Ponadto, podczas gdy ogólny wskaźnik wypadków GA pozostał niemal taki sam w ciągu ostatnich 10 lat, to wskaźnik wypadków z ofiarami śmiertelnymi wzrósł o ok. 25 procent.

Piloci powinni być lepiej przeszkoleni w celu wykorzystania wszystkich dostępnych źródeł informacji o pogodzie, w tym Internetu i satelitów, twierdzi NTSB. Ponadto, powinni się szkolić na symulatorach lotu, które są specyficzne dla awionik i maszyn na których latają. NTSB wskazywało dodatkowo, iż testy wiedzy FAA powinny obejmować również analizę pogody, wykorzystanie instrumentów i korzystanie ze szklanych kokpitów.
 



Zachęcamy także do odsłuchania na stronie www.avweb.com rozmowy Mary Grady z Earlem Weenerem członkiem NTSB z dużym doświadczeniem w branży lotniczej o jego spostrzeżeniach i sugestiach dotyczących poprawy bezpieczeństwa GA.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony