Przejdź do treści
Źródło artykułu

NTSB: Polityka Gulfstreama przyczyniła się do katastrofy testowego G650

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transport (NTSB) poinformowała, iż katastrofa odrzutowca biznesowego Gulfstream G650, która miała miejsce podczas prób startu na jednym silniku (na minimalnym wychyleniu klap) w kwietniu 2011 r., była spowodowana aerodynamicznym przeciągnięciem. W wyniku popełnionych błędów maszyna rozbiła się na płycie lotniska w Roswell w stanie Nowy Meksyk.

Wydarzenie to spowodowane było m.in. niezdolnością firmy Gulfstream do prawidłowego określenia prędkości startowej, błędami podczas poprzednich prób w locie G650, próbami osiągnięcia przez zespół testowy G650 prędkości V2, która została nieprawidłowo obliczona oraz niewystarczającą analizą wniosków z poprzednich przypadków związanych z włączeniem się ostrzeżeń o przeciągnięciu. W wyniku katastrofy, która miała miejsce półtora roku temu, zginęło dwóch pilotów i dwóch inżynierów.

"Dwie wcześniejsze nasze rozmowy powinny zostać potraktowane jako ostrzeżenie, ale zamiast spowolnienia i przeanalizowania tego, co się stało, program postępował nadal pełną parą", powiedziała przewodnicząca NTSB, Deborah Hersman. "Ta katastrofa była spowodowana tak samo brakiem nadzoru, jak i siły nośnej samolotu", dodała. Później przyznała, że po wypadku, firma Gulfstream uznała, że "wiele zmian musi zostać wykonane” i zaczęła je realizować. "Dochodzenie wykazało, że harmonogram testów w locie G650 był zaplanowany agresywnie, z presją, aby jak najszybciej certyfikować samolot", kontynuowała Hersman.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony