Klasyfikacja końcowa konkursu Green Flight Challenge
13 października, Fundacja CAFE ogłosiła ostateczne wyniki konkursu NASA Green Flight Challenge, który w dniach od 25 września do 3 października br. odbywał się na miejskim lotnisku w Santa Rosa w Kalifornii.
Zestawienie akcentuje zdecydowaną różnicę w zużyciu energii pomiędzy napędem elektrycznym zastosowanym przez zwycięskie drużyny, a silnikami benzynowymi i hybrydowymi pozostałych uczestników. Wszystkie uczestniczące w zawodach konstrukcje były motoszybowcami z doskonałością od 25 do 35. Jak informują organizatorzy zawodów, różnice w osiągach były zaskakujące, a prawdopodobnym ich wytłumaczeniem może być ogólnie lepsza sprawność silników elektrycznych. Szczegółowe statystyki dla czterech startujących statków powietrznych, w tym wartości zużycia paliwa, czasu i przebytych odległości, są opublikowane są tutaj.
Według NASA, zwycięski samolot, Taurus G4 firmy Pipistrel, właściwie wykorzystał założenia podwójnego kadłuba, a korzyści z tego płynące są zbliżone do Hybrid Wing Body, koncepcji podobnego statku powietrznego opracowanego przez Agencję. Taurus G4 osiągnął wydajność silnika w wysokości 96 procent, a energię czerpał z akumulatora o mocy 100 kWh, największego, jaki kiedykolwiek był zamontowany w samochodach lub samolotach (bateria zawierała również 30 minutową rezerwę mocy). „Konkurs pokazał, że małe samoloty mogą być dwukrotnie bardziej efektywne, niż podobnej technologii auta produkowane współcześnie i dodatkowo mogą zapewnić dwukrotnie większą prędkość przemieszczania się”, oznajmiła NASA.
Komentarze