Przejdź do treści
ADS-B, Automatic Dependent Surveillance - Broadcast, źródło: www.ads-b.com
Źródło artykułu

Już ponad 40 tys. samolotów w USA zostało wyposażonych w ADS-B

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Stowarzyszenie Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA), do 1 września br. ponad 40 tys. zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych statków powietrznych zostało już wyposażonych w system ADS-B Out. Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) szacuje, że do 1 stycznia 2020 r. obowiązek ogółem będzie musiało spełnić od 100 do 160 tys. samolotów GA, w innym przypadku po tej dacie nie zostaną one dopuszczone do wykonywania operacji w amerykańskiej przestrzeni powietrznej.

„Mamy jeszcze trochę ponad dwa lata na spełnienie wymogów FAA", powiedział prezes GAMA, Pete Bunce. "Ważne jest, aby ci operatorzy, którzy jeszcze tego nie zrobili, mieli plan na ich wdrożenie co pozwoli im uniknąć uziemienia swoich samolotów. 18 września był ostatnim dniem, kiedy od FAA można było uzyskać rabat 500 USD, który właścicielom statków powietrznych GA miał zmniejszyć obciążenie kosztami wyposażenia ich konstrukcji w systemy ADS-B Out", dodał.

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) powiązała przymus stosowania ADS-B z oczywistą korzyścią dla pilotów, wprowadzając dodatkowo drugi system ADS-B, pracujący na częstotliwości 987 MHz, zdolny do transmisji większej ilości danych – Universal Acces Transceiver (UAT). Sieć nadajników naziemnych na terytorium USA wysyła informacje trafiające do odpowiednich odbiorników w kokpitach, które są odczytywane na wielofunkcyjnych wyświetlaczach czy tabletach. Obrazują one m.in. aktualną sytuację wokół samolotu, z uwzględnieniem także wszystkich "starych" transponderów, nie tylko statków powietrznych uzbrojonych w ADS-B. Dzięki temu, pilot może widzieć to samo co kontroler lotów.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony