Przejdź do treści
Źródło artykułu

Honda chce zdobyć 25 procent rynku lekkich odrzutowców biznesowych

Po 25 latach działalności w sektorze lotniczym, firma Honda może w końcu liczyć zwrot zainwestowanych środków finansowych. Michimasa Fujino z zarządu lotniczego oddziału firmy poinformował, iż certyfikat, który otrzymał odrzutowiec biznesowy HondaJet, można porównać do wydarzenia jakim było wprowadzenie na rynek samochodu Honda Civic i dodał, że firma zamierza zdobyć 25 procent światowego rynku lekkich biznes jetów. "Jestem bardzo optymistycznie nastawiony do naszych perspektyw", wyjaśniał Fujino.

"Wprowadzenie na rynek modelu HondaJet będzie miało takie znaczenie jak wprowadzenie w latach 70-tych ubiegłego wieku do sprzedaży samochodu Honda Civic, który stał się prawdziwą rewolucją na amerykańskim rynku, gdzie królowały paliwożerne wozy z lat 60-tych XX wieku. Nasi konkurenci wciąż jeszcze produkują samoloty z technologią z lat 90 ubiegłego wieku", dodał.

Od 1973 r., kiedy Civic z jego niskim zużyciem paliwa został wprowadzony na rynek, nadał ton produkcji pojazdów na kolejne 40 lat. Fujino powiedział HondaJet będzie miała podobne znaczenie dla lotnictwa, a głównym tego powodem będzie fakt, iż koszty operacyjne tego samolotu będą o 30 procent niższe niż w porównywalnych modelach produkowanych przez Embraera lub Cessnę. Lot odrzutowcem HondaJet będzie kosztował od 1000 do 1200 dolarów za godzinę w porównaniu do co najmniej 1800 dolarów za lot konkurencyjnymi maszynami.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony