GAMA: Przemysł lotniczy czekają zmiany

General aviation industry

Cięcia budżetowe Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) niemal na pewno wpłyną bezpośrednio na przemysł lotniczy, powiedział prezes Stowarzyszenia Producentów General Aviation (GAMA), Pete Bunce. "W przyszłym roku świat lotniczy będzie inny", wyjaśniał uczestnikom dorocznego szkolenia lotniczego Red Bird Simulations, które odbyło się podczas konferencji przemysłu lotniczego w San Marcos, w stanie Teksas. "Na pewno będą wykonane znaczące cięcia", kontynuował, dodając, że niektóre mogą wynikać w trudniejszej sytuacji regulacyjnej w krótkiej perspektywie.

Z drugiej strony, Bunce mówił, iż proponowana nowelizacja przepisów FAR Part 23 jest obecnie w toku i zakłada redukcję wymogów dla producentów w kwestii uzyskania przez nich certyfikatów typów dla nowych modeli samolotów. Lotniczy Komitet Regulacyjny (Aviation Rulemaking Committee) Part 23 ma za zadanie uprościć przepisy dla producentów i planuje wykorzystać je do konkretnej sytuacji, zamiast stosować się do zasad, które nie mają zastosowania w przypadku zbudowanych lub modyfikowanych statków powietrznych.

Nawet FAA zaproponowała kwestię "podwojenia bezpieczeństwa za połowę kosztów". Eksplozja zmian w przepisach Part 23 nastąpiła między 1994, a 1996 r., w którym to okresie wprowadzono ok. 800 dodatkowych wymagań. Zmiany te były tak rozległe, że rozróżnienia pomiędzy przepisami Part 23, a Part 25, które stosują się do kategorii samolotów transportowych, były czasami nieprecyzyjne. Bunce dodał, że FAA prezentuje także elastyczność w kwestii rewizji testów wiedzy.

Źródło: AVweb
comments powered by Disqus