Przejdź do treści
Źródło artykułu

Głos w kwestii obaw o wykorzystanie maszyn GA do działań terrorystycznych

Zarówno Narodowe Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego (NBAA), jak i Krajowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (NATA) wystosowały oficjalną odpowiedź na zarzuty, iż ze względu na niewystarczające gwarancje bezpieczeństwa, lotnictwo prywatne jest "publicznym zagrożeniem". Tego typu tezy zostały przedstawione w najnowszym wydaniu magazynu The Atlantic.

W swoim komentarzu, Jeffrey Goldberg, korespondent Atlantic, stwierdził, że ktoś, kto ma wystarczająco dużo pieniędzy, również terrorysta, może kupić uniknięcie przejścia przez ochronę portu lotniczego". Eric Byer, wiceprezes NATA, nazwał artykuł "dziwacznym", z wnioskami opartymi na przez autora na "nieznajomości ochrony lotnictwa ogólnego”. Prezes NBAA, Ed Bolen, wysłał list do The Atlantic, nazywając artykuł "szukającym sensacji". Podejmowanych jest "szereg inicjatyw" w celu ochrony lotnictwa ogólnego przed zagrożeniem terrorystycznym, powiedział Bolen.

"W przeciwieństwie do wniosków autora, my w lotnictwie ogólnym mamy od dawna za priorytet bezpieczeństwo i efektywnie współdziałamy z przedstawicielami rządu w celu wprowadzania środków, które zwiększą bezpieczeństwo bez niepotrzebnego poświęcania naszej mobilności", powiedział Bolen. Goldberg napisał wcześniej o swoich wysiłkach zbadania bezpieczeństwa podczas podróży liniami lotniczymi, gdzie stwierdził, że stosunkowo łatwo byłoby obejść wiele przepisów. Zaprzyjaźniony z  The Atlantic korespondent James Fallows, który jest użytkownikiem samolotu Cirrus, stwierdził na swoim blogu, że zamierza napisać niebawem o "zagrożeniu małego samolotu" i dodał, że chciałby wziąć Goldberga na lot i wytłumaczyć mu, "dlaczego jego obawy o zagrożeniu terrorystycznym przy wykorzystaniu małych samolotów są bezzasadne".

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony