Firma Waco rozpoczęła produkcję dwupłatowca Great Lakes

Great Lakes Model 2T-1A-1/2
Firma Waco Classic, z Battle Creek w stanie Michigan, uzupełniła linię produktów powtórnym wprowadzeniem do sprzedaży Great Lakes Model 2T-1A-1/2, napędzanego 180 KM silnikiem w pełni akrobacyjnego dwupłatowca, który został wycofany z produkcji w 1980 roku.

Dwumiejscowa maszyna jest mniejsza niż dwupłatowiec YMF-5D oraz posiada prostszą od niego awionikę i systemy, natomiast w porównaniu do wersji z 1980 r. zastosowano kilka zmian, w tym m.in. aluminiowe zamiast drewnianych dźwigary i zmodernizowane hamulce. Cena samolotu została skalkulowana na poziomie 219000 dolarów za model Touring z silnikiem Lycoming IO-360-B1F6 oraz 239000 dolarów dla modelu Sport z silnikiem Lycoming AEIO-360-B1F6.

Great Lakes Model 2T-1A-1/2 o otwartym kokpicie może operować z prędkościami dochodzącymi do 105 węzłów i opcjonalnie może być wyposażony w zadaszenie pilota. Zgodnie z folderami reklamowymi spółki, Great Lakes jest być dobrym wyborem dla szkół lotniczych i pilotów, którzy oczekują możliwości akrobacyjnych w połączeniu z łagodnym starowaniem. Samolot zadebiutuje na targach lotniczych Sun ‘n Fun, które w kwietniu odbędą się w Lakeland, na Florydzie. Produkcja ma rozpocząć się pod koniec lata, a pierwsze dostawy spodziewane są na początku przyszłego roku. Spółka planuje zatrudnić także 20 nowych pracowników przy założeniu, że sprzedaż będzie wynosiła od 10 do 12 samolotów rocznie.
Źródło: AVweb
comments powered by Disqus