Firma Waco rozpoczęła produkcję dwupłatowca Great Lakes
Firma Waco Classic, z Battle Creek w stanie Michigan, uzupełniła linię produktów powtórnym wprowadzeniem do sprzedaży Great Lakes Model 2T-1A-1/2, napędzanego 180 KM silnikiem w pełni akrobacyjnego dwupłatowca, który został wycofany z produkcji w 1980 roku.
Dwumiejscowa maszyna jest mniejsza niż dwupłatowiec YMF-5D oraz posiada prostszą od niego awionikę i systemy, natomiast w porównaniu do wersji z 1980 r. zastosowano kilka zmian, w tym m.in. aluminiowe zamiast drewnianych dźwigary i zmodernizowane hamulce. Cena samolotu została skalkulowana na poziomie 219000 dolarów za model Touring z silnikiem Lycoming IO-360-B1F6 oraz 239000 dolarów dla modelu Sport z silnikiem Lycoming AEIO-360-B1F6.
Great Lakes Model 2T-1A-1/2 o otwartym kokpicie może operować z prędkościami dochodzącymi do 105 węzłów i opcjonalnie może być wyposażony w zadaszenie pilota. Zgodnie z folderami reklamowymi spółki, Great Lakes jest być dobrym wyborem dla szkół lotniczych i pilotów, którzy oczekują możliwości akrobacyjnych w połączeniu z łagodnym starowaniem. Samolot zadebiutuje na targach lotniczych Sun ‘n Fun, które w kwietniu odbędą się w Lakeland, na Florydzie. Produkcja ma rozpocząć się pod koniec lata, a pierwsze dostawy spodziewane są na początku przyszłego roku. Spółka planuje zatrudnić także 20 nowych pracowników przy założeniu, że sprzedaż będzie wynosiła od 10 do 12 samolotów rocznie.
Dwumiejscowa maszyna jest mniejsza niż dwupłatowiec YMF-5D oraz posiada prostszą od niego awionikę i systemy, natomiast w porównaniu do wersji z 1980 r. zastosowano kilka zmian, w tym m.in. aluminiowe zamiast drewnianych dźwigary i zmodernizowane hamulce. Cena samolotu została skalkulowana na poziomie 219000 dolarów za model Touring z silnikiem Lycoming IO-360-B1F6 oraz 239000 dolarów dla modelu Sport z silnikiem Lycoming AEIO-360-B1F6.
Great Lakes Model 2T-1A-1/2 o otwartym kokpicie może operować z prędkościami dochodzącymi do 105 węzłów i opcjonalnie może być wyposażony w zadaszenie pilota. Zgodnie z folderami reklamowymi spółki, Great Lakes jest być dobrym wyborem dla szkół lotniczych i pilotów, którzy oczekują możliwości akrobacyjnych w połączeniu z łagodnym starowaniem. Samolot zadebiutuje na targach lotniczych Sun ‘n Fun, które w kwietniu odbędą się w Lakeland, na Florydzie. Produkcja ma rozpocząć się pod koniec lata, a pierwsze dostawy spodziewane są na początku przyszłego roku. Spółka planuje zatrudnić także 20 nowych pracowników przy założeniu, że sprzedaż będzie wynosiła od 10 do 12 samolotów rocznie.
Źródło artykułu
Komentarze