Przejdź do treści
Źródło artykułu

Firma Continental kupiła prawa do Cessny 406 Caravan II

W ostatnim czasie firma Continental Motors, spółka zależna od chińskiego, państwowego koncernu przemysłu lotniczego i obronnego AVIC, poinformowała o nawiązaniu współpracy z ASI Innovation z Reims we Francji. Porozumienie dotyczy nabycia certyfikatu i praw produkcyjnych do F406 - dwusilnikowego samolotu turbośmigłowego, powszechnie znanego jako Cessna 406 Caravan II.

Opracowany przez Reims Aviation (spółkę ówcześnie zależną od Cessny), jako turbośmigłowa wersja Cessny 404 Titan, model F406 został wprowadzony na rynek w 1983 r., potwierdzając swoją przydatność szczególnie w odległych rejonach świata. Ogólnie zbudowano 85 sztuk tej konstrukcji, a ostatni egzemplarz w listopadzie 2013 r. Kilka z nich wyeksportowano do USA, a reszta jest użytkowana w Europie.  

Model F406 może być wykorzystywany do szeregu zastosowań, w tym transportu cargo, pasażerskiego (do 14 miejsc na pokładzie) i misji wojskowych. Opcjonalnie maszyna może być napędzana silnikami Pratt&Whitney PT-6 lub tłokowymi firmy Continental Motors, a na wyposażeniu może też się znaleźć autonomiczny cyfrowy system sterowania silnikiem – FADEC lub silnik wysokoprężny.

„Jesteśmy dumni z zakupu praw do tego znakomitego samolotu”, powiedział Rhett Ross, prezes spółki Continental Motors. „Z pewnością będziemy podekscytowani kiedy zobaczymy wyprodukowany gotowy już produkt, którego zadaniem będzie sprostanie popytowi na oszczędny wielofunkcyjny dwusilnikowy samolot”, dodał. Rzecznik Continental, Mike Gifford wyjaśniał, że firma Continental nie planuje budować nowej wersji F406, lecz szuka doświadczonego producenta płatowców w celu wznowienia jego produkcji. Nowy partner firmy ASI zapewnił także wsparcie i serwis dla obecnych właścicieli statków powietrznych tego typu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony