Przejdź do treści
Bezpieczeństwo lotnictwa ogólnego
Źródło artykułu

FAA wzywa do poprawy bezpieczeństwa GA

Administrator FAA, Michael Huerta, spotkał się 14 maja z liderami z Stowarzyszenia Lotnictwa Eksperymentalnego (EAA), Stowarzyszenia Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA), Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), AOPA i innych organizacji lotnictwa ogólnego w celu omówienia działań, które mogłyby zwiększyć bezpieczeństwo i jednocześnie zmniejszyć liczbę wypadków GA.

„Wskaźnik wypadków śmiertelnych w tym segmencie lotnictwa utrzymuje ten sam poziom od pięciu lat”, powiedział Huerta. "Jednak nie możemy się zadowolić dotychczasowym wynikiem. Musimy wspólnie poprawiać kulturę bezpieczeństwa GA i spowodować, aby wskaźnik ten się obniżył”, dodał. Grupa uzgodniła, że jej krótkoterminowymi celami będzie podniesienie świadomości w kwestii znaczenia podstawowej wiedzy pilotażowej oraz promowanie pozytywnej kultury bezpieczeństwa. Huerta uczulał także społeczność lotniczą, aby ta zobowiązała się do realizacji kilku celów długoterminowych.

Wśród nich wymienił m.in. potrzebę instalowania w starszych samolotach oprzyrządowania mogącego przyczynić się do ratowania życia, takiego jak wskaźnik kąta natarcia i dwuosiowy autopilot oraz dodatkowo usprawnienie gromadzenia i analizy danych, a także zwiększenie efektywności  procesu szkolenia i certyfikacji pilotów. Aby osiągnąć te cele, społeczność GA oraz FAA zgodziła się współpracować tak intensywnie, jak to możliwe w trzech kluczowych inicjatywach – przeglądzie i analizie technik szkoleniowych i egzaminacyjnych, zmianie przepisów Part 23, co ma wpłynąć na możliwość szybszego i tańszego instalowania nowych technologii w obecnie użytkowanych statkach powietrznych oraz zwiększeniu wysiłków branży w celu zebrania i przeanalizowania danych dotyczących bezpieczeństwa. Więcej szczegółów na temat poruszanych kwestii dostępnych jest na stronie internetowej FAA.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony