Przejdź do treści
FAA
Źródło artykułu

FAA wyda dyrektywę dotyczącą problemów z silnikami GE

Federalna Administracja Lotnictwa planuje wprowadzić dyrektywę o przeprowadzeniu obowiązkowej modernizacji prawie 700 silników firmy General Electric z powodu ich zbyt dużej podatności na niezamierzone wyłączenia się w powietrzu w warunkach oblodzenia. Jak poinformowała gazeta Wall Street Journal, od połowy lat 90 do 2008 r. rządowi oraz branżowi eksperci udokumentowali pojedyncze lub podwójne wyłączenia silników popularnej serii GE CF6-80C2B w ponad 100 samolotach Boeinga i Airbusa.

Dane te znacznie przekraczają przewidywaną przez producenta liczbę zdarzeń tego typu liczoną na jeden miliard operacji. Nawiązując do poprzedniej dyrektywy, która została wydana w 2007 r., Agencja formalnie zaproponowała wprowadzenie kolejnych rozwiązań. Do zaprzestania pracy silnika w czasie lotu dochodziło najczęściej, kiedy samoloty znajdowały się w obszarze, przez który przechodziły silne burze. Silniki zwykle załączały się ponownie bardzo szybko, czasami bez żadnej interwencji ze strony pilota.

Wydana w 2007 r. regulacja zmieniła procedury lotów na dużych wysokościach i spowodowała potrzebę zmiany oprogramowania w ok. 1200 samolotach pasażerskich. Od tamtej pory miało miejsce tylko czternaście przypadków nagłego przerwania pracy przez silniki, z czego cztery zdarzyły się  na ziemi, a dziesięć w locie. W każdym przypadku jedna lub dwie jednostki wyłączyły się bez udziału pilota, a niektóre z nich robiły to kilkukrotnie w czasie jednego lotu. FAA zakłada wymianę elektronicznych systemów sterowania silnikiem, na co linie lotnicze będą miały sześć miesięcy lub możliwość wykonania jeszcze 450 cykli lotów na starym oprogramowaniu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony