Duże okna w odrzutowcu Embraera
Widok z wnętrza samolotu general aviation nie ma sobie równych, ale teraz podróżujący prywatnymi odrzutowcami biznesowymi będą mieli dostęp do jeszcze większych okien. Wszystko dzięki koncernowi Embraer, który wprowadził na rynek wersję "Airship Kyoto" odrzutowca Lineage 1000.
Embraer umieścił okna w kadłubie przed skrzydłami, co spowodowało znaczną ingerencję w jego strukturę i wymóg ponownej certyfikacji przez Federalną Administrację Lotnictwa (FAA). "Podczas lotu skrzydła są mocno obciążone i generują naprężenia, które rozciągają się na kadłub aż do ogona", tłumaczył Jay Beever, z działu Embraer design VP. Embraer wykorzystał tę metodę już wcześniej i w 1990 r. w wersji EMB145 należącego do brazylijskiej Straży Przybrzeżnej umieścił duże okno do obserwacji.
Lineage 1000 został opracowany na bazie regionalnego odrzutowca Embraer 190. Statek powietrzny posiada kabinę pasażerską o łącznej długości 84 stóp (z miejscami dla maksymalnie 19 osób), kuchnię i opcjonalnie łazienkę z prysznicem. Jest to największy business jet w ofercie tego brazylijskiego koncernu.
Komentarze