Do 2040 r. w Europie będzie rosło zapotrzebowanie na pilotów
Zgodnie z opublikowaną przez Boeinga tegoroczną prognozą Commercial Market Outlook (CMO), do 2040 r. europejscy przewoźnicy będą potrzebować około 8705 nowych samolotów, a europejski przemysł lotniczy będzie musiał zatrudnić ponad 405 tys. nowych pilotów, członków personelu pokładowego i techników.
Ponadto koncern prognozuje wzrost ruchu pasażerskiego w tempie 3,1 procent rocznie, przy przewidywanym wzroście floty w regionie średnio o 2,7 procent rocznie. „Podczas gdy pandemia znacząco wpłynęła na sytuację w Europie, skoordynowana polityka w tym regionie odblokowała stłumiony popyt na podróże lotnicze, co spowodowało przyspieszenie ożywienia” – powiedział Darren Hulst, wiceprezes Boeinga ds. marketingu komercyjnego.
„Samoloty wąskokadłubowe będą początkowo głównym motorem zwiększania przepustowości w celu zaspokojenia popytu na Starym Kontynencie. W segmencie konstrukcji szerokokadłubowych widzimy ogromną szansę dla przewoźników na zastąpienie starszych, mniej wydajnych samolotów bardziej wszechstronnymi modelami dwusilnikowymi, które cechują się zmniejszonym zużyciem paliwa, emisji CO2 i hałasu", dodał.
Analitycy przewidują, że do 2040 r. pojawi się popyt na 7100 wąskokadłubowych i 1545 szerokokadłubowych nowych statków powietrznych o łącznej wartości 1,46 biliona dolarów. Boeing zauważył również, że w prognozowanym okresie o 70 % ma się zwiększyć globalna flota samolotów cargo. Publikowany corocznie dokument koncentruje się na długoterminowych prognozach popytu na samoloty i usługi komercyjne sektora lotniczego.
Commercial Market Outlook 2021 dostępny jest tutaj (LINK)
Komentarze