Przejdź do treści
Flaga Chin
Źródło artykułu

Chiny częściowo otwierają przestrzeń dla lotów GA

Chińskie władze zapowiedziały, iż w przyszłym roku dla lotów general aviation próbnie otworzą prawie jedną trzecią przestrzeni powietrznej kraju. Jak informuje China Daily, począwszy od stycznia 2012 r., udostępniona zostanie przestrzeń poniżej 1000 metrów w północno-wschodniej, centralnej i południowej części tego państwa. Nowa polityka ma na celu pobudzenie sprzedaży i wykorzystania prywatnych samolotów. Obecnie loty konstrukcjami GA są ograniczane wymogiem zdobycia wcześniejszych zezwoleń, których uzyskanie jest skomplikowane i czasochłonne.

Sygnały o determinacji Chin do zwiększenia znaczenia lotnictwa ogólnego, jako sektora strategicznego jest w tym kraju nowością, powiedział Chen Yilong, jeden z pierwszych w kraju właścicieli prywatnego samolotu. "Każdy zamożny mieszkaniec Chin, który starał się do tej pory latać, robił to nielegalnie. Natomiast wiadomość o rozbudowie przestrzeni małych wysokości sprawia, że jesteśmy podekscytowani i odczuwamy wielką ulgę”, dodał i wyjaśniał, iż w 2010 r. zdołał uzyskać oficjalne zezwolenia na podróże swoim prywatnym odrzutowcem jedynie na 2,5 godziny lotu. Obecnie jednak infrastruktura lotnicza w Państwie Środka jest uboga, ale z łatwiejszym dostępem do przestrzeni, w portach lotniczych zostanie z pewnością przeprowadzonych wiele inwestycji.

Na ostatnim szczycie AOPA China, który odbył się w Pekinie, przedstawiciele rządu wyraził duże zainteresowanie rozwojem przemysłu GA w Chinach (w ciągu najbliższych 5-10 lat). Firmy z tego kraju już rozpoczęły światową ekspansję, wykupując w ostatnich latach spółki Cirrus, Teledyne Continental Motors oraz kilku mniejszych producentów. Dodatkowo, według Jasona Liao, założyciela i prezesa China Business Aviation Group, w 2018 r. Chiny mogą stać się największym na świecie rynkiem lotnictwa biznesowego.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony