Boom Supersonic zawiązuje strategiczne partnerstwo z Flight Research
Firma Boom Supersonic ogłosiła zawarcie strategicznego partnerstwa z Flight Research, Inc. (FRI). Celem porozumienia jest przeprowadzenie lotów testowych XB-1, naddźwiękowego samolotu demonstracyjnego w naddźwiękowym korytarzu rozciągającym się nad pustynią Mojave w Kalifornii. W ramach partnerstwa FRI zapewni wsparcie testowe w locie dla Boom poprzez udostępnienie T-38 Talon, dwumiejscowego samolotu naddźwiękowego, który wykorzystywany jest do szkolenia pilotów.
Umowa obejmuje możliwość korzystania z jednego z kilku hangarów FRI zlokalizowanych w Mojave Air Space Port, dzięki czemu po transporcie XB-1 do Mojave, od razu będą mogły się odbyć loty testowe. „Flight Research zapewnia niezbędny sprzęt i doskonałe udogodnienia w porcie lotniczym i kosmicznym Mojave, umożliwiając nam rozwój i loty XB-1”, powiedział Blake Scholl, prezes firmy Boom. „Specjalnie wybraliśmy T-38 do naszego programu testów w locie ze względu na jego podobną charakterystykę i zdolność lotu z XB-1 z prędkościami naddźwiękowymi. To ekscytujący czas w Boom i cieszymy się, że mamy partnera w FRI, który pomoże nam osiągnąć nasz cel”, dodał.
„Dzięki Boom mamy okazję współpracować z dynamiczną i przełomową organizacją, która podważa konwencjonalną wiedzę na temat latania” - mówił Scott Glaser, wiceprezes ds. Operacyjnych w FRI. „Będzie to dla nas nowy projekt badań naddźwiękowych i cieszymy się powitaniem Booma na tym historycznym lotnisku i udostępnieniem przestrzeni spełniającej ich potrzeby. Z niecierpliwością czekamy na możliwość współpracy w ramach działań mających na celu umożliwienie powrotu naddźwiękowych komercyjnych podróży lotniczych”.
XB-1 ma pomóc udoskonalić projekt Overture, rewolucyjnej naddźwiękowej komercyjnej konstrukcji pasażerskiej. XB-1 łączy kluczowe technologie z Overture, takie jak zaawansowane kompozyty z włókna węglowego i skrzydła z w układzie Delta.
Komentarze