Przejdź do treści
Źródło artykułu

Boeing zamknął produkcję samolotu C-17 Globemaster

29 listopada, z lotniska fabrycznego Boeinga w Long Beach wystartował ostatni wyprodukowany C-17 Globemaster III zamykając linię produkcyjną tego samolotu. C-17 był montowany w Long Beach od 1991 r., a zakład ten był jednym z ostatnich należących do wielkiej linii produkcyjnej, w ramach których koncerny, w tym m.in. McDonnell Aircraft, Douglas Aircraft oraz North American Aviation, wyprodukowały ponad 15 tys. statków powietrznych – wiele z nich podczas II Wojny Światowej.

Ostatni C-17A Globemaster III wykonał przelot przed publicznością, która obejmowała m.in byłych pracowników fabryki. Następnie samolot skierował się do San Antonio w Teksasie, gdzie ma zostać przygotowany do przekazania go na początku 2016 r. do Qatar Emiri Air Force. Boeing akcentuje, iż nadal będzie zapewniał serwis flocie 279 latających po świecie konstrukcji tego typu.

Z powodu wygaszenia linii produkcyjnej C-17, w obiekcie pracę straci prawie 400 wykwalifikowanych pracowników. "To jest naprawdę koniec pewnej epoki i smutny dzień dla wszystkich pracowników firmy Boeing i dostawców. Wszyscy oni przez lata pracowali na rzecz tej wielkiej konstrukcji, z której mogą być teraz dumni", powiedział Nan Bouchard, kierownik programu C-17 Boeinga. McDonnell Douglas opracował samolot transportowy dla US Air Force w latach 80-tych XX wieku. Koncern Boeing przejął jego produkcję w 1990 r., a w 2013 r. ogłosił, że fabryka zostanie zamknięta.

Czytaj również:
C-17 Globemaster przechodzi do historii

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony