Przejdź do treści
B767 należacy do linii United Airlines
Źródło artykułu

Boeing coraz bliżej wznowienia produkcji B767?

Zamiast rozwijać dwa całkowicie nowe projekty, w najbliższych latach koncern Boeing zamierza skoncentrować się raczej na modernizacji dotychczasowych. Liczne publikacje branżowe wskazują, że produkcja modelu 767-300 zostanie wznowiona w odpowiedzi na sugestie linii lotniczych, które poszukują samolotu pasażerskiego o pojemności od 250 do 350 miejsc o mniejszym niż B787 zasięgu. Dodatkowo przewoźnicy narzekają na cenę Dreamlinera, która wynosi ok. 275 mln dolarów, tj. o połowę więcej niż w przypadku B767.

Jest to również drugi najstarszy model, który wciąż jest realizowany przez Boeinga (aktualnie w wersji cargo), a starszym jest jedynie B737.

Zgodnie z informacjami zawartymi w biuletynie branżowym Leeham News and Comment, w ostatnim czasie amerykański koncern badał swój łańcuch dostaw pod kątem możliwości zbudowania kolejnych 767 i wygląda na to, że decyzja o wznowieniu produkcji zostanie podjęta. Wydaje się również, że został opóźniony rozwój New Midmarket Aircraft (model 797) i długo oczekiwanego nowego projektu, który ma zastąpić B737. B797 ma pojawić się na rynku w 2027 r., tj. trzy lata później niż pierwotnie zakładano, a zamiennik B737 ma być gotowy ok. roku 2030.


Czytaj również:
Czy Boeing wznowi produkcję modelu B767?

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony