Polskie lotnictwo podbija amerykański rynek nowoczesnym wiatrakowcem
Od rozszyfrowania Enigmy podczas II Wojny Światowej do zadziwiających przeszczepów medycznych – polskie technologie są na wysokim poziomie. Również lotnictwo w Polsce nigdy nie pozostawało w tyle. Zachowały się informacje, że jeden z pierwszych wiatrakowców Juana de la Cierva latał niedługo po wynalezieniu w Toruniu.
Osiemdziesiąt lat później historia zatoczyła koło, pierwszy wiatrakowiec został zarejestrowany w powojennej Polsce.Wyprodukowany przez Aviation Artur Trendak rozpoczął swoje loty i do dziś stacjonuje w Toruniu. Po niemal dziesięciu latach oraz po trzystu sprzedanych egzemplarzach wiatrakowców, Polska firma produkuje „najlepsze wielozadaniowe ultralekkie statki powietrzne”. Polski TERCEL i jego piloci zdobyli w ubiegłym roku dwa miejsca na podium w ostatnich mistrzostwach świata w Popham w Anglii. Niezrównana moc silnika oraz nowoczesnyprzeszklony kokpit, pozwala osiągnąć niepowtarzalną zwrotność maszyny co wcześniej możliwe było tylko w małych modelach tandemowych. Szereg innowacyjnych rozwiązań pozwala na zastosowanie wiatrakowców do zadań specjalnych takich jak: prowadzenie operacji wojskowych – antynarkotykowych w Kolumbijskiej dżungli lub patrolowanie pustyni w Arabii Saudyjskiej.
Dziś polskie wiatrakowce zdobywają amerykański rynek. Artur Trendak szef firmy Aviation zainicjował projekt współpracy, który ma na celu poprawę sieci sprzedaży wszystkich modeli wiatrakowców oraz wsparcia technicznego naszych klientów na kontynentach obu ameryk. Współpraca dotyczy dwóch międzynarodowych kontraktów. Jeden z amerykańską firmą AIR GYRO z Utah, z ponad szesnastoletnim doświadczeniem na rynku wiatrakowców, drugi dotyczy Brazylii, który ma na celu rozwój dystrybucji na południu. Współpraca oraz dystrybucja obejmuje sprzedaż gotowych do lotu maszyn, „kitów” (czyli maszyn sprzedawanych w formie – zrób to sam), części zamiennych i wsparcia technicznego.
Nowa sieć dystrybucji jest rozwijana w celu uszczelnienia luki pomiędzy AAT, a końcowym klientem. Wielu producentów wiatrakowców na całym świecie opiera się tylko na lokalnych dealerach, aby zapewnić sprzedaż maszyn w innych krajach, niezapewnia natomiast wsparcia eksploatacyjnego maszyn po sprzedaży.
„Naszym głównym celem utrzymywanie wiatrakowców w ciągłej zdatności do lotu, dla wszystkich pilotów. Nie liczy się ilość sprzedanych egzemplarzy, liczy się ilość zadowolonych pilotów w powietrzu.” – powiedział Artur Trendak.
Międzynarodowy zespół techników i pilotów bezpośrednio przeszkolonych i certyfikowanych przez firmę Aviation Artur Trendak znajdujących się w różnych lokalizacjach na świecie będzie w strategicznych punktach i lokalnych hangarach świadczyć usługi serwisu i doradztwa. W zakres usług wchodzić będzie: serwis u klienta, serwis w oddziale AAT, sprzedaż części zamiennych oraz możliwość przechowywania swoich maszyn w hangarach bez względu na to czy prowadzisz szkołę latania czy po prostu jesteś prywatnym pasjonatem lotnictwa.
Więcej informacji na temat sieci sprzedaży i serwisu można znaleźć na stronie www.trendak.eu.
Dział Prasowy
Aviation Artur Trendak
Komentarze