Rynek lotniczy odwraca się od doświadczonych pilotów w kierunku młodych kadetów
Codzienny wzrost liczby przewożonych pasażerów i stały wzrost liczebności flot stawia nowe wyzwania przed całą branżą lotniczą. Dodatkowo zaostrzanie przepisów regulujących bezpieczeństwo oznacza wzrost wymagań wobec kwalifikacji pilotów i w rezultacie powoduje niedobór doświadczonych kapitanów na rynku. Jednak linie lotnicze niechętnie inwestują w młodych kadetów. Nasuwa się pytanie, czy w najbliższej przyszłości wciąż będziemy mogli czuć się bezpiecznie na pokładzie samolotu.
Obecnie w branży lotniczej pracuje nieco ponad 230 tys. pilotów. Według prognoz firmy Boeing, w latach 2011-2030 linie lotnicze będą potrzebowały przeciętnie 23 tys. pilotów każdego roku. W Europie zapotrzebowanie na pilotów wyniesie ponad 92 tys., to ok. 4,6 tys. pilotów rocznie.
- Wcześniej linie lotnicze finansowały kolejne etapy szkolenia młodych pilotów. Jednakże, w ciągu ostatnich 4-5 lat, eksperci zaobserwowali, że linie są coraz mniej chętnie inwestują własne środki w wyszkolenie młodych pilotów. Ta negatywna tendencja może przybierać na sile przez trudne do przewidzenia przyszłe zmiany ekonomiczne oraz wymagania odnośnie czasu zwrotu z inwestycji. Ponadto, wymagania odnośnie kwalifikacji pilotów są nieustannie aktualizowane w związku z rosnącą liczbą nowych regulacji prawnych w lotnictwie - wyjaśnia bieżącą sytuację Skaiste Knyzaite, prezes AviationCV.com.
1,2 tys. pilotów jest szkolonych każdego roku w Europie. Student, który ukończył akademię lotniczą i chce zdobyć doświadczenie praktyczne, na które składa się przynajmniej 500 godzin w powietrzu i sesja treningowa na lotnisku (sześć startów i lądowań, w tym przynajmniej jedno z pełnym zatrzymaniem) , potrzebuje na to ok. 60 tys. euro. Eksperci AviationCV.com są przekonani, że brak środków finansowych na podnoszenie kwalifikacji jest głównym powodem odkładania w czasie rozwoju kariery lub nawet zaniechanie jej.
Biorąc pod uwagę rosnące wymagania i zmiany w branży lotniczej, serwis AviationCV.com przygotował zupełnie nowy program szkoleniowy dla młodych lotników. Pozwoli on liniom lotniczym zredukować koszty szkoleń i monitorować postępy przyszłych pilotów.
- Młodzi piloci potrzebują każdej pomocy, jaką możemy im zaoferować, jeśli chcemy mieć pewność, że będziemy mogli zaspokoić stale rosnące zapotrzebowanie na rynku. AviationCV.com każdego dnia otrzymuje coraz więcej aplikacji od pilotów, którzy niedawno skończyli studia. Nowy program szkoleniowy dla kadetów pozwala im zdobyć wymagane doświadczenie oraz daje możliwość przekwalifikowania się tym, którzy posiadają licencje na które nie ma zapotrzebowania na rynku - mówi S.Knyzaite.
Największą zaletą tych programów jest ich kompleksowość, czyli podnoszenie kwalifikacji, zdobywanie doświadczenia praktycznego oraz oferty pracy w jednym. Opcja odroczenia terminu płatności umożliwia młodym pilotom skupienie się na rozwoju kariery podczas gdy firmy mają zagwarantowane zaspokojenie swojego zapotrzebowania. AviationCV.com współpracuje z liniami lotniczymi, oferując im usługę wynajmu pilotów, która umożliwia przewoźnikom utrzymanie nieprzerwanej pracy w przypadku wymiany floty, rotacji personelu, chorób, w okresie zwiększonego zapotrzebowania na usługi oraz w każ∂ej innej sytuacji wymagającej szybkiego zwiększenia liczebności personelu.
Komentarze