Przejdź do treści
Źródło artykułu

FLT Technics może zarządzać zdatnością do lotów Embraerów

FL Technics rozszerza ofertę rynkową o możliwość zarządzania ciągłą zdatnością do lotu maszyn typu Embraer EMB-135/145 zgodnie z wymaganiami przepisu Part-M. Pierwsza maszyna tego typu pojawi się w hangarach spółki jeszcze w 2011 r.

- Rozszerzenie certyfikatu daje FL Technics dużą przewagę konkurencyjną w Europie Wschodniej. Embraer EMB-135/145 to typ samoloty, który coraz chętniej wybierają linie lotnicze z regionu. Liczba tych maszyn w użyciu zwiększa się zarówno w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw, jak i w Europie. Dlatego możliwość zaoferowania najlepszej jakości usług serwisowych w przystępnej cenie czyni nas poważnym graczem na europejskich i wschodnich rynkach MRO - mówi Jonas Butautis, dyrektor generalny FL Technics.

Od września 2009 r. każdy statek powietrzny musi posiadać zatwierdzony Program Obsługi Technicznej (POT), spełniający wymagania przepisu Part-M (Załącznik 1 do Rozporządzenia Komisji (WE) 2042/2003). Obsługa techniczna statku powietrznego może być przeprowadzana tylko w certyfikowanej organizacji Part-145, Part-M.

W chwili obecnej FL Technics może zarządzać ciągłą zdatnością do lotu (CAMO), według wymagań przepisów PART-M, dla ośmiu typów samolotów:
Boeing B 737-300/400/500, Boeing B 737-600/700/800/900, Boeing B 757-200, Airbus A318/A319/A320/A321, ATR 42-200/300/320, ATR 42-400/500, ATR 72-100/200 oraz Embraer EMB-135/145.

W niedalekiej przyszłości spółka planuje uzyskać certyfikat obsługi zgodnej z wymaganiami przepisu Part-M także dla maszyn typu Bombardier-CRJ i Boeing 767.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony