Krytyczny poziom paliwa po lądowaniu na lotnisku zapasowym A320 linii Vistara

Widok z kokpitu A320, fot. Youtube

15 lipca, A320 należący do linii Vistara (znaki rejestracyjne VT-TNH) wykonywał lot UK-944 z Bombaju do Delhi ze 153 osobami na pokładzie. Zbliżając się do lotniska docelowego piloci zniżali najpierw na FL160, a potem FL140 i FL110 i rozpoczęli podejście do pasa 29 lotniska DEL ok. 50 minut po opuszczeniu wysokości przelotowej FL310.

Następnie załoga zdecydowała się wykonać go around ze względu na silny tylni wiatr przekraczający maksymalny certyfikowany dla tego egzemplarza (miało to miejsce po ok. 2 h po odlocie z Bombaju). Samolot wzniósł się na FL130 gdzie przez ok. 6 min stał w holdingu, a następnie piloci zdecydowali się przekierować lot na lotnisko zapasowe w Lucknow.

A320 wzniósł się na FL270 i wykonał podejście do pasa startowego 27 lotniska Lucknow (ok. 3 h po odlocie z Bombaju), jednak podczas podejścia do pasa ok. 17NM od jego progu ATC poinformowała załogę, że RVR spadł do 475 metrów (do lądowania A320 wymagał 600 m) i zgodnie z prognozą miał się obniżać nawet do 275 m.

Załoga przerwała podejście na 3 tys. stóp i wzniosła się na 4 tys. stóp, aby ocenić sytuację. Następnie zgłosiła emergency z powodu niskiego zapasu paliwa i przekierowała lot do Kanpur, a następnie zmieniła kierunek i skierowała samolot na Allahabad. A320 wzniósł się FL100 i wtedy ATC poinformowała, że RVR w Lucknow wzrósł i wynosi aktualnie ponad 1000 m. Załoga zdecydowała się zawrócić i wylądowała w Lucknow na pasie 27 około 3h 29 min po odlocie z Bombaju i około 90 minut po przerwaniu podejścia w Delhi.

18 lipca 2019 r. Indyjski DGCA poinformował, że po lądowaniu w zbiornikach samolotu znajdowało się jedynie 260 kg paliwa.

Metary Delhi:
VIDP 151230Z 10007KT 2800 BR SCT030 FEW035CB OVC080 26/24 Q0997 TEMPO 28020G30KT 1500 TSRA=
VIDP 151200Z 09008KT 2800 BR SCT030 FEW035CB OVC080 25/24 Q0998 TEMPO 28020G30KT 1500 TSRA=
VIDP 151130Z 07009KT 2800 BR SCT030 FEW040CB OVC080 24/24 Q0999 TEMPO 28020G30KT 1500 TSRA=

VIDP 151100Z 32008G18KT 2500 -RA SCT030 FEW040CB OVC080 23/23 Q0999 TEMPO 28020G30KT 1500 TSRA=

Metary Lucknow:
VILK 151400Z 13005KT 2000 -TSRA BKN015 FEW030CB OVC090 24/22 Q0998 NOSIG=
VILK 151330Z 35010KT 2000 -TSRA BKN015 FEW030CB OVC090 24/21 Q0998 NOSIG=
VILK 151251Z 31011KT 0800 R27/1000 TSRA BKN015 FEW030CB OVC090 27/26 Q1000 NOSIG=

VILK 151230Z 05004KT 3500 HZ SCT020 FEW030CB BKN100 33/26 Q0997 TEMPO 1500 RA TSRA=

Więcej informacji na temat tego incydentu dostępnych jest na stronie avherald.com

Źródło: avherald
comments powered by Disqus