Incydent: Podczas zniżania kapitan A320 stracił przytomność
17 listopada, A320 należący do linii Batik Air (znaki rejestracyjne PK-LUF) wykonujący lot ID-6548 z Dżakarty do Kupang (Indonezja) ze 155 osobami na pokładzie, rozpoczął zniżanie do Kupang, gdy kapitan statku powietrznego zaczął narzekać na ból głowy, a następnie stwierdził, że czuje się osłabiony i niezdolny do skoncentrowania się na pilotowaniu. Następnie kapitan stracił przytomność.
Dowództwo nas samolotem przejął pierwszy oficer, który nakazał personelowi kabinowemu zaopiekować się kapitanem, zgłosił do ATC sytuację emergency i kontynuował zniżanie do Kupang. Po lądowaniu samolot zatrzymał się na pasie startowym, gdzie FO wyłączył silniki. Służby ratunkowe od razu otoczyły samolot i po wejściu na pokład udzieliły pierwszej pomocy kapitanowi, a następnie zabrały go do lokalnego szpitala.
Dla pasażerów powrotnego lotu został podstawiony inny A320 (znaki rejestracyjne PK-LZL) przebazowany z Surabaja, który wykonał następną rotację PK-LUF z opóźnieniem 6,5 godziny.
Biorący w incydencie samolot pozostawał na ziemi przez około 18 godzin, a następnie został przebazowany do Surabaja, gdzie wrócił na siatkę połączeń przewoźnika. Indonezyjski KNKT wszczął dochodzenie mające wyjaśnić przyczyny tego zdarzenia.
Więcej informacji na ten temat dostępnych jest na stronie www.avherald.com
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze