Australia: wykradzione przez hakerów dane ponad 5 mln klientów linii Qantas trafiły do internetu
Australijskie linie lotnicze Qantas potwierdziły w niedzielę, że dane 5,7 mln klientów, skradzione podczas lipcowego cyberataku, trafiły do internetu. Atak był wymierzony w platformę zewnętrznego usługodawcy. Przewoźnik uzyskał nakaz sądowy w celu zablokowania dalszego rozpowszechniania informacji.
„Qantas jest jedną z wielu firm na świecie, których dane zostały upublicznione przez cyberprzestępców w następstwie incydentu z początku lipca, kiedy to dane klientów skradziono z platformy zewnętrznej” – podała firma w oświadczeniu.
Jak przekazała firma, hakerzy uzyskali dostęp do danych osobowych klientów, w tym imion i nazwisk, adresów e-mail, numerów telefonów oraz dat urodzenia.
Obecne trwa ustalanie z pomocą ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, jakie konkretnie dane zostały upublicznione.
Jednocześnie Qantas uzyskał w Sądzie Najwyższym Nowej Południowej Walii nakaz sądowy. Ma on na celu „uniemożliwienie komukolwiek, w tym stronom trzecim, dostępu, przeglądania, publikowania, wykorzystywania lub przesyłania skradzionych danych”.


