Zdaniem przewodniczącego AOP-y, lotnictwo ogólne służy światu
To była prosta, ale zarazem znakomicie ujęta informacja, jaką Craig Fuller, przewodniczący AOP-y oraz przewodniczący Międzynarodowej Rady AOPA (International Council of Aircraft Owner and Pilot Associations, IAOPA) przekazał ICAO (International Civil Aviation Organization) na niedawnym spotkaniu w Montrealu.
„Największym zagrożeniem dla lotnictwa ogólnego na całym świecie nie jest globalna zapaść ekonomiczna. Nasze największe wyzwanie wywodzi się z fundamentalnego braku zrozumienia wartości lotnictwa ogólnego, co w efekcie prowadzi do ustalania nieodpowiednich wymagań operacyjnych i sprzętowych, bezzasadnych opłat oraz niemożliwych do spełnienia regulacji bezpieczeństwa” stwierdził Fuller.
Wyjaśnił także, jak nowa kampania „General Aviation Serves America” oraz inne wysiłki AOP-y, odnoszą się do tych przeciwności. „Kampania wykorzystuje narzędzia marketingowe, aby przekazać fakty mówiące o tym jak GA i piloci przysługują się społeczeństwu, zarówno tym, którzy latają jak i pozostałym.”
Wystąpienie Fuller’a w ICAO zbiegło się w czasie z tym jak Europa próbuje naprawiać skutki polityki, która przez wiele lat przytłaczała GA. Niedawno Parlament Europejski przyjął bardzo ważną uchwałę, nazwaną Planem Stabilnej Przyszłości Lotnictwa Ogólnego i Biznesowego (Agenda for Sustainable Future in General and Business Aviation), która ułatwia agencjom wykonawczym oraz krajom członkowskim inwestowanie w GA jako wzrastający segment ich gospodarki i infrastruktury transportowej.
„Lotnictwo ogólne jest ważną gałęzią międzynarodowego systemu lotniczego i nie może być pominięte w procesie jego rozwoju i regulacji. Ten system, to statki powietrzne, regulacje, zadania wszelkiego typu i skali. Standardy i wytyczne muszą jednak odzwierciedlać zróżnicowanie pomiedzy lotnictwem komunikacyjnym a ogólnym. Pominięcie ich, mogłoby osłabić General Aviation oraz uniemożliwić korzystanie z wielu jego dobrodziejstw, zarówno dla osób prywatnych jak i biznesowym na całym świecie” powiedział.
„Daję moje osobiste słowo, wraz z 480 000 członków IAOPA, że będziemy stawiać czoła wyzwaniom zarówno dzisiaj jak i w przyszłości. Jesteśmy zdecydowani współpracować z międzynarodową społecznością z każdego segmentu lotnictwa, by sprawić, że światowy system lotniczy funkcjonuje sprawnie i bezpiecznie dla wszystkich jego użytkowników.”
Fuller, wraz z generalnym sekretarzem IAOPA John’em Sheehan’em, przedstawicielem AOP'y w ICAO Frankiem Hoffmanem, oraz głównym v-ce przewodniczącym AOPA ds. rządowych Andy’m Cebul’ą uczestniczył w całodziennym spotkaniu z przedstawicielami ICAO, by podzielić się spostrzeżeniami, które w pewnych obszarach mogą powodować kwestie sporne.
AOPA to ponad 480 000 pilotów i użytkowników General Aviation stowarzyszonych w 68 krajach całego świata. Utworzono ją w 1962 roku, by dać segmentowi GA głos na takich międzynarodowych forach lotniczych jak choćby ICAO.
„Największym zagrożeniem dla lotnictwa ogólnego na całym świecie nie jest globalna zapaść ekonomiczna. Nasze największe wyzwanie wywodzi się z fundamentalnego braku zrozumienia wartości lotnictwa ogólnego, co w efekcie prowadzi do ustalania nieodpowiednich wymagań operacyjnych i sprzętowych, bezzasadnych opłat oraz niemożliwych do spełnienia regulacji bezpieczeństwa” stwierdził Fuller.
Wyjaśnił także, jak nowa kampania „General Aviation Serves America” oraz inne wysiłki AOP-y, odnoszą się do tych przeciwności. „Kampania wykorzystuje narzędzia marketingowe, aby przekazać fakty mówiące o tym jak GA i piloci przysługują się społeczeństwu, zarówno tym, którzy latają jak i pozostałym.”
Wystąpienie Fuller’a w ICAO zbiegło się w czasie z tym jak Europa próbuje naprawiać skutki polityki, która przez wiele lat przytłaczała GA. Niedawno Parlament Europejski przyjął bardzo ważną uchwałę, nazwaną Planem Stabilnej Przyszłości Lotnictwa Ogólnego i Biznesowego (Agenda for Sustainable Future in General and Business Aviation), która ułatwia agencjom wykonawczym oraz krajom członkowskim inwestowanie w GA jako wzrastający segment ich gospodarki i infrastruktury transportowej.
„Lotnictwo ogólne jest ważną gałęzią międzynarodowego systemu lotniczego i nie może być pominięte w procesie jego rozwoju i regulacji. Ten system, to statki powietrzne, regulacje, zadania wszelkiego typu i skali. Standardy i wytyczne muszą jednak odzwierciedlać zróżnicowanie pomiedzy lotnictwem komunikacyjnym a ogólnym. Pominięcie ich, mogłoby osłabić General Aviation oraz uniemożliwić korzystanie z wielu jego dobrodziejstw, zarówno dla osób prywatnych jak i biznesowym na całym świecie” powiedział.
„Daję moje osobiste słowo, wraz z 480 000 członków IAOPA, że będziemy stawiać czoła wyzwaniom zarówno dzisiaj jak i w przyszłości. Jesteśmy zdecydowani współpracować z międzynarodową społecznością z każdego segmentu lotnictwa, by sprawić, że światowy system lotniczy funkcjonuje sprawnie i bezpiecznie dla wszystkich jego użytkowników.”
Fuller, wraz z generalnym sekretarzem IAOPA John’em Sheehan’em, przedstawicielem AOP'y w ICAO Frankiem Hoffmanem, oraz głównym v-ce przewodniczącym AOPA ds. rządowych Andy’m Cebul’ą uczestniczył w całodziennym spotkaniu z przedstawicielami ICAO, by podzielić się spostrzeżeniami, które w pewnych obszarach mogą powodować kwestie sporne.
AOPA to ponad 480 000 pilotów i użytkowników General Aviation stowarzyszonych w 68 krajach całego świata. Utworzono ją w 1962 roku, by dać segmentowi GA głos na takich międzynarodowych forach lotniczych jak choćby ICAO.
Źródło artykułu
Komentarze