W Holandii znowu Mode S

AOPA

Holenderskie Civil Aviation Authority (CAA) były jednymi z pierwszych władz europejskich, które wymagały, by samoloty VFR były wyposażone w transponder Mode S. Jednak w kwietniu, gdy zasada zaczęła obowiązywać liczne sygnały systemu Mode S, w i pod TMA Schiphol nasyciły tak naziemny system kontroli, że większość sygnałów transponderów była nie do odczytania przez urządzenia naziemne.

CAA wystosowało pilny, okresowy nakaz dla wszystkich samolotów w ruchu VFR do wyłączenia transponderów Mode S, aby te nie zakłócały ruchu IFR. Dodatkowo, loty VFR poniżej poziomu TMA musiały poruszać się poniżej 1200ft. Spowodowało to "ściśnięcie" licznych lotów VFR w mniejszej przestrzeni, bliżej ziemi i przeszkód.

Rzecznik prasowy AOPA-Netherlands, Ary Stigter, mówi: „Zdaje się, że razem jesteśmy silni, ale reagowanie CAA wciąż jest zbyt powolne. Być może zmuszeni będziemy wnieść sprawę do sądu, by sprawić by CAA zadziałało w tej ważnej kwestii". Okres tymczasowej decyzji już się skończył.

Źródło: AOPA
comments powered by Disqus