Przejdź do treści
FAA
Źródło artykułu

Senat przyjął ustawę o długofalowej reautoryzacji FAA

22 marca, Senat USA jednomyślnie przyjął ustawę o reautoryzacji Federalnej Administracji Lotnicza USA (FAA). Dokument musi jeszcze uzyskać podpis prezydenta Baracka Obamy. Ustawa zakłada niewielki wzrost akcyzy na paliwo, którą zapłacą piloci general aviation do lotniczego funduszu powierniczego i zgodnie z propozycją Izby – nie zawiera żadnych opłat od użytkowników przestrzeni powietrznej.

“AOPA, w imieniu 415000 członków, wyraża zadowolenie, iż w przyjętych uregulowaniach nie wprowadzono dodatkowych opłat,” powiedział prezes AOPA, Craig Fuller. “Ostateczna ustawa udzieli FAA wskazówek i długofalowego wsparcia jakiego potrzebuje, by kontynuować modernizację systemu kontroli ruchu lotniczego i utrzymać najbezpieczniejszy system transportu lotniczego na świecie.”

Akt prawny, która został przyjęty 93 głosami przy braku przeciwnych, skupia się wokół modernizacji systemu kontroli ruchu powietrznego. Unowocześnianie będzie częściowo sfinansowane poprzez podniesienie podatku paliwowego dla GA – z 21,9 do 36 centów na galonie. Ustawa wyznacza terminy adaptacji istniejącej technologii NextGen, by przyspieszyć transformację nawigacji i nadzoru opartego na systemie satelitów.

Inne przepisy obejmują zmiany zasad szkolenia do licencji pilota oraz przyznanie 8,1 mld dolarów na wsparcie infrastruktury lotnisk w ramach programu Airport Improvement. Przyjęte uregulowania mają również poszerzyć zobowiązanie FAA do poniesienia 95 procent kosztów dla wybranych projektów modernizacji małych lotnisk.

Ponieważ Izba przyjęła wersję ustawy o reautoryzacji FAA w minionym roku, oba ciała ustawodawcze mogą teraz bezpośrednio spotkać się na konferencji celem wypracowania kompromisu. Lorraine Howerton, wiceprezes AOPA ds. legislacyjnych powiedziała “Oczekujemy zwołania komisji, która wypracuje wspólną wersję ustaw Izby i Senatu i następnie przedstawi ją do podpisu prezydentowi.”
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony