Przejdź do treści
Źródło artykułu

Prezes Cirrusa przybliża szczegóły transakcji z chińskim partnerem

W wywiadzie dla Stowarzyszenia AOPA, prezes firmy Cirrus Aircraft, Brent Wouters wyjaśniał co fuzja z chińskim koncernem oznacza dla jego firmy, dealerów, właścicieli i użytkowników Cirrusów i miejsc pracy w Ameryce. Wouters opowiadał również, dlaczego amerykańskie podmioty gospodarcze nie chcą inwestować w firmy lotnicze i dlaczego robią to kraje takie jak Chiny.

W lutym br., po miesiącach plotek, Cirrus ogłosił, że szczegóły umowy dot. zbycia większościowego pakietu akcji zostały już dopracowane i spółka w niedługim czasie ma połączyć się z koncernem China Aviation Industry General Aircraft Co. (CAIGA). Zanim 24 czerwca wniosek ten został ostatecznie zatwierdzony i podpisany, porozumienie pod kątem jego zgodności z obowiązującymi przepisami, musiały przeanalizować jeszcze władze federalne.

Według Woutersa, dzięki fuzji zostaną spłaceni wszyscy dotychczasowi wierzyciele, a dodatkowo CAIGA poczyni szereg nowych inwestycji. Wznowiony zostanie również rozwój zawieszonego ostatnio programu jednosilnikowego odrzutowca VisionJet. Według przewidywań, projekt wymaga dodatkowych nakładów rzędu 100 milionów dolarów, które pozwolą przyspieszenie terminu certyfikacji. Niezależnie od tego, w najbliższym czasie spółka ponownie rozpocznie zatrudniać zwolnionych wcześniej pracowników. W rozmowie prezes omawia również inne nowe projekty rozwijane przez firmę oraz przdstawia plany rozszerzenia jej obecnej linii produkcyjnej.

Cały wywiad dostępny jest tutaj:

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony