Politycy w walce o interesy general aviation
21 stycznia, ponad jedna czwarta członków Izby Reprezentantów USA, wezwała prezydenta Baracka Obamę, do odrzucenia pomysłu włączenia opłat od użytkowników lotnictwa ogólnego do projektu budżetu na rok 2012.
List, podpisany przez 116 członków Kongresu, wyraził poparcie dla obecnego systemu finansowania Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) i stwierdzał, że działanie tego typu byłoby też krokiem wstecz w wysiłkach na rzecz modernizacji systemu kontroli ruchu lotniczego. Ponadpartyjnym staraniom przewodniczą Tom Petri (Republikanin z Wisconsin), przewodniczący podkomisji ds. lotnictwa oraz Jerry Costello (Demokrata z Illinois), szeregowy członek podkomisji. Sygnatariusze liczą na powtórzenie sukcesu z 2009 roku, kiedy podobną petycję podpisało 118 osób.
"Petri i Costello oraz ich 114 kolegów odrzuciło na bok różnice partyjne, aby jasno zademonstrować, że opłaty od użytkowników to niewłaściwy sposób finansowania systemu lotnictwa", powiedział przewodniczący Stowarzyszenia AOPA, Craig Fuller. "Grupa stanowczo powiedzieła administracji prezydenta Obamy, że wprowadzenie dodatkowych obciążeń byłoby niekorzystne dla lotnictwa cywilnego, dla krajowego systemu transportu, a także samej gospodarki. Ich postawa pokazuje, jak dobrze zrozumieli rolę i wartość lotnictwa ogólnego, a my wszyscy ze społeczności GA doceniamy ich wysiłki", dodał Fuller.
"W 2009 roku wysłaliśmy ponadpartyjny list do prezydenta Obamy z prośbą o to, aby opłaty od użytkowników lotnictwa nie były częścią projektu budżetu na rok 2011", stwierdził Petri. "Starania te mocno wspierało środowisko lotnictwa ogólnego, a także biznesowego i ostatecznie wzięto pod uwagę nasze przesłanie i zaniechano tego pomysłu."
"Stany Zjednoczone posiadają najbardziej tętniącą życiem społeczność lotniczą na świecie, która poważnie by ucierpiała, gdyby nałożyć na nią dodatkowe opłaty. Nie chcemy administracyjnych koszmarów, które by z tego wyniknęły", dodał Petri. Pismo wyjaśnia, że Kongres przeciwstawił się opłatom od użytkowników w nowelizacji ustawy o FAA i że sygnatariusze popierają obecny system lotniczego podatku akcyzowego, który okazał się stabilnym i wydajnym źródłem finansowania.
"Tym listem prezentujemy kolejne silne oświadczenie, że propozycja opłat od użytkowników byłaby krokiem wstecz", powiedział Costello. "Jest to kwestia, z którą w ostatnich latach zgadzamy się ponadpartyjnie i nie ma powodu do ponownego jej rozpatrywania. Opłaty od użytkowników są nie do zaakceptowania”.
AOPA wezwała swoich członków do kontaktowania się z lokalnymi przedstawicielami i nakłaniania ich do podpisania wystosowanego listu. Wiele osób zareagowało na to wezwanie, a ich wsparcie pomogło zwiększyć liczbę podpisów porównywalną do tej z 2009 r., co jest imponującym wyczynem, biorąc pod uwagę nowy skład Kongresu.
Komentarze