Nowe wymogi bezpieczeństwa uderzają we włoskich pilotów GA
Według Stowarzyszenia AOPA, w chwili obecnej włoskie lotnictwo ogólne nie jest jeszcze objęte dodatkowymi kwestiami bezpieczeństwa, które w tym kraju zostały wprowadzone w związku z operacjami lotniczymi w Libii. Jednak piloci GA mogą mieć teraz problem z dostaniem się do własnych samolotów, jeśli te są bazowane na komercyjnych lotniskach.
Według nowych uregulowań, piloci na stałe parkujący swoje maszyny w danym porcie lotniczym, muszą przejść czterodniowe szkolenie z zakresu bezpieczeństwa (w cenie 360 Euro). Dopiero po uzyskaniu odpowiedniego certyfikatu dostępu, będą mogli dotrzeć do własnych maszyn, nawet jeśli są one trzymane w oddzielnych, wyznaczonych specjalnie dla lotnictwa ogólnego płytach postojowych. Dokument jest ważny tylko dla jednego lotniska.
Natomiast piloci - nierezydenci, którzy chcą się dostać do samolotu, zostaną przepuszczeni bez odprawy przez służby bezpieczeństwa, jedynie w momencie gdy złożą plan lotu i będą szykowali się do odlotu. Włoskie władze lotnicze twierdzą, iż powyższe przepisy są dyrektywą europejską, ale wydaje się, że jest to jednak nadgorliwa interpretacja wymogów bezpieczeństwa.



Komentarze