Nowe wymogi bezpieczeństwa uderzają we włoskich pilotów GA

AOPA Italia

Według Stowarzyszenia AOPA, w chwili obecnej włoskie lotnictwo ogólne nie jest jeszcze objęte dodatkowymi kwestiami bezpieczeństwa, które w tym kraju zostały wprowadzone w związku z operacjami lotniczymi w Libii. Jednak piloci GA mogą mieć teraz problem z dostaniem się do własnych samolotów, jeśli te są bazowane na komercyjnych lotniskach.

Według nowych uregulowań, piloci na stałe parkujący swoje maszyny w danym porcie lotniczym, muszą przejść czterodniowe szkolenie z zakresu bezpieczeństwa (w cenie 360 Euro). Dopiero po uzyskaniu odpowiedniego certyfikatu dostępu, będą mogli dotrzeć do własnych maszyn, nawet jeśli są one trzymane w oddzielnych, wyznaczonych specjalnie dla lotnictwa ogólnego płytach postojowych. Dokument jest ważny tylko dla jednego lotniska.

Natomiast piloci - nierezydenci, którzy chcą się dostać do samolotu, zostaną przepuszczeni bez odprawy przez służby bezpieczeństwa, jedynie w momencie gdy złożą plan lotu i będą szykowali się do odlotu. Włoskie władze lotnicze twierdzą, iż powyższe przepisy są dyrektywą europejską, ale wydaje się, że jest to jednak nadgorliwa interpretacja wymogów bezpieczeństwa.

Źródło: AOPA
comments powered by Disqus

Komentarze

Przcież w Polsce to już dawno wprowdzili, tylko szkolenia są tańsze, ale ma być jeszcze gorzej, bo wymagają od pilota właścicela, żeby się certyfikował jako agent handlingowy. Jeżeli chodzi o restrykcje dla lotnctwa, to Polska jest wzorem ŚWIATOWYM. Brawo departament ułatwień ULC, brawo!

Zaraz ULC się tego złapie. Oczywiście przeprowadzi szkolenia w odpowiedniej cenie. A wszystko to dla naszego wspólnego "bezpieczeństwa"

Świat oszalał....