Przejdź do treści
Źródło artykułu

Jeden wpis do licencji dla Pipera Malibu Meridian i Jetprop DLX

Stowarzyszenie AOPA Germany odniosło sukces w próbach wpłynięcia na EASA, aby ta traktowała samoloty Piper Malibu Meridian i Piper Jetprop, jako jeden typ do celów klasyfikacji uprawnień. Fakt ten przyniesie znaczne oszczędności pilotom, którzy latają na obu typach tych statków powietrznych.

Wraz z grupą właścicieli Malibu, niemiecki oddział AOPA rozpoczął lobbing Agencji, aby ta rozważyła wariant jednego wpisu do licencji na statki powietrzne typu PA-46 Jetprop DLX oraz PA-46-500TP Malibu Meridian. Ostatecznie Operational Evaluation Board EASA zgodziła się się to zrobić. Jetprop DLX jest turbinową konwersją modelu Malibu.

Sprawozdanie Rady wskazuje, że choć istnieją różnice w mocy silników, masie własnej, pojemności zbiorników paliwa i jednocześnie wydajności obu tych samolotów, to jednak kokpit i większość stosowanych procedur operacyjnych jest takich samych. Dla bieżących potrzeb, nalot uzyskiwany zarówno na Malibu Meridian lub Jetprop DLX ma być ważny dla obu wariantów modeli Pipera. Dr Michael Erb, dyrektor AOPA Niemczech, powiedział: "To był kosztowny problem dla niewielkiej liczby pilotów i jesteśmy wdzięczni Agencji EASA, że ponowne rozpatrzyła tę sprawę i dokonała tej pozytywnej zmiany".

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony