Przejdź do treści
FAA
Źródło artykułu

FAA wydała dyrektywy dotyczące korozji w niektórych modelach Pipera

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) wydała pięć specjalnych biuletynów informacyjnych o zdatności do lotu (SAIB), odnosząc się tym samym do potencjalnych problemów z korozją w różnych modelach samolotów Piper.

Każdy SAIB oddzielnie podkreśla konkretny obszar występowania zagrożenia w maszynach tego typu, ale wszystkie wzywają właścicieli i operatorów do "przyłożenia większej wagi do kontroli" zawartych w instrukcjach obsługi samolotu.

Nowe biuletyny dotyczą następujących miejsc korozji w samolotach Piper:

  • modele PA-28, PA-32, PA-34 i PA-44: potencjalna korozja na zawiasach i żebrach klapy - dokument znajduje się tutaj;

  • modele PA-28, PA-32 i PA-34: potencjalna korozja lotki na zawiasie montażowym - dokument znajduje się tutaj;

  • modele PA-28, PA-32, PA-34 i PA-44: potencjalna korozja na tylnym wsporniku skrzydła przy połączeniu z kadłubem - dokument znajduje się tutaj;

  • modele PA-32 i PA-34: potencjalna korozja na frontowym wsporniku skrzydła przy złączu z kadłubem, w punkcie złącza z podwoziem, a także w przednich elementach zbiorników paliwa - dokument znajduje się tutaj

  • modele PA-28, PA-32 i PA-34: potencjalna korozja na stateczniku pionowym na przednim punkcie złączenia - dokument znajduje się tutaj;

Statystyczny samolot we flocie lotnictwa ogólnego ma 30 lat, ale sam wiek nic nie mówi o jego podatności na korozję lub innego rodzaju zagrożenia. Stan każdego statku powietrznego zależy od wielu czynników, w tym m.in. od tego, jak do tej pory był wykorzystywany, przechowywany i konserwowany.

Instytut Bezpieczeństwa Lotniczego oferuje interaktywny kurs Aging Aircraft, który prezentuje najlepsze warianty konserwowania statków powietrznych, tak aby starsze samoloty nadal mogły być w pełni sprawne. Szkolenie przybliża przykłady m.in. różnego rodzaju zmęczenia metalu i korozji oraz omawia ogólne skutki starzenia się samolotu.

Biuletyny nie są obowiązkowe, ale są wydawane przez Agencję w odpowiedzi na zgłoszone dane obsługowe i oferują właścicielom i operatorom statków powietrznych cenne wskazówki dot. najlepszych sposobów konserwowania samolotów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony