Przejdź do treści
Cessna 172
Źródło artykułu

Elektrycznie napędzana Cessna 172 wystartuje wiosną 2011 r.

George Bye z firmy Bye Energy, poinformował, iż pierwszy lot napędzanej elektrycznie Cessny 172, planowany jest mniej więcej na wiosnę przyszłego roku. Na Szczycie Lotniczym AOPA, który w dniach od 11 do 15 listopada odbędzie się w Long Beach, w Kalifornii, Bye wraz z przedstawicielami koncernu przedstawią najnowsze informacje o postępach prac nad rozwojem tego programu.

Bye Energy, spółka zależna Bye Aerospace Inc, to integrator rozwiązań czystej energii dla lotnictwa ogólnego. Siedziba firmy znajduje się na lotnisku Contennial w Englewood, w stanie Kolorado, a biura terenowe mieszczą się w Centrum Innowacji Skysong Stanowego Uniwersytetu Arizona w Scottsdale i w Albuquerque, w Nowym Meksyku.

Z samolotu zostaną usunięte tylne siedzenia, a w ich miejsce pojawią się baterie litowo-jonowe. Bye stwierdził, iż już teraz akumulatory tego typu są w użyciu komercyjnym. Cessna, która oferuje wsparcie techniczne dla spółki Bye, certyfikowała jako standardowe wyposażenie litowo-jonową baterię do rozruchu i awaryjnego zasilania w samolotach Citation CJ4. Została ona opracowana przez Cessnę oraz A123 Systems i była pierwszym zarejestrowanym akumulatorem litowo-jonowym na pokładzie biznesowego odrzutowca. Jej waga jest mniejsza niż standardowych baterii kwasowo-ołowiowych.

Bye zauważył, że, w przeciwieństwie do silników zasilanych benzyną, elektryczne jednostki napędowe są obojętne na zmiany wysokości gęstościowej. Nie tylko zapewniają czystą alternatywę dla spalinowych silników lotniczych, ale zachowują całą swoją moc na każdej wysokości. Jednakże nie chciał komentować, czy jego firma będzie produkować zestawy konwersji dla samolotów Cessna 172 i stwierdził, iż obecnie nie jest jeszcze możliwe określenie kosztów takiej modernizacji.

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony