Przejdź do treści
Źródło artykułu

Diamond i EADS prowadzą badania nad biopaliwami

Firma Diamond Aircraft Industries zawiązała współpracę z kontrolowanym przez Francję i Niemcy Europejskim Koncernem Lotniczo - Rakietowym i Obronnym (EADS), której celem jest dostosowanie samolotu Diamond DA42 NG do operowania na biopaliwie pozyskiwanym z alg. DA42 NG napędzany silnikami Austro Engine AE300 (wykorzystującymi nowe paliwo), zaprezentował się w powietrzu na pokazach lotniczych ILA 2010 w Berlinie. Przedstawiciel producenta powiedział, iż zastosowanie nowych technologii pozwoliło na zachowanie dotychczasowej wydajności oraz redukcję spalania o 1,5 litra na godzinę lotu.

Dostosowanie silników DA42 do operowania na biopaliwie wymagało wprowadzenia jedynie drobnych modyfikacji.

EADS, choć nie jest bezpośrednio zaangażowany w produkcję paliwa, ze swojej strony prowadził badania nad alternatywnymi rozwiązaniami dla paliw kopalnych. Koncern doszedł do wniosku, iż algi, a definiując ściślej, mikroalgi – są najbardziej obiecującym ich źródłem. Mikroalgi m.in. pochłaniają gazy cieplarniane oraz wytwarzają 30 razy więcej biomasy na dany obszar uprawy niż np. nasiona roślin oleistych takich jak pestki winogron czy nasiona rzepaku. Ponadto, biopaliwo z alg ma znacznie niższą zawartość siarki i azotu w porównaniu do paliw kopalnych.

EADS prowadzi badania paliw z mikroalg w ramach zobowiązania do ograniczania emisji gazów do atmosfery do roku 2020, wyznaczonego przez Advisory Council for Aeronautics Research in Europe (ACARE). Cele te obejmują redukcję emisji dwutlenku węgla o 50 procent i redukcje tlenków azotu o 80 procent.

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony