AOPA: Zmiany w przestrzeni powietrznej wokół lotniska Londyn Southend
Propozycje dotyczące kontrolowanej przestrzeni powietrznej wokół lotniska London Southend obejmują duży obszar południowo wschodniej Anglii i wpłyną na wielu pilotów latających do Wielkiej Brytanii, jak i brytyjskich pilotów latających w obszarze Londynu. Konsultacje w sprawie wniosków zakończą się 19 grudnia, a członkowie AOPA są proszeni o przedstawienie swoich uwag.
Dzięki nowemu zarządowi miejscowego portu lotniczego, w ostatnim czasie Southend przyciąga coraz większą liczbę lotów komercyjnych. AOPA UK rozumie potrzebę ochrony pasażerów transportu lotniczego i zapewnienia przez lotnisko linii EasyJet , że można bezpiecznie operować z tego obiektu, ale uważa, że ilość przestrzeni powietrznej, która ma zostać ograniczona jest zbyt duża i jej kształt musi być zmieniony. Zmiana klasyfikacji przestrzeni powietrznej będzie miała wpływ na sąsiednie lotniska, takie jak Rochester i jest to niepożądany efekt. I choć AOPA może zaakceptować przestrzeń powietrzną klasy D, która umożliwia wykonywanie lotów VFR, to nie może zgodzić się na nią w Southend bez gwarancji, że poziom usług ATC będzie wystarczający w każdym momencie aby obsłużyć cały ruch.
Dyrektor AOPA UK, Martin Robinson tłumaczył: "Jest konieczne, aby Southend zatrudniło wystarczającą liczbę kontrolerów do obsługi przestrzeni powietrznej w sposób, który nie ograniczy możliwości wykonywania lotów VFR. CAA wymaga zrównoważenia potrzeb wszystkich użytkowników przestrzeni powietrznej. Biorąc pod uwagę korzyści komercyjne dla lotniska Southend wynikające z posiadania kontrolowanej przestrzeni powietrznej, jest w mojej opinii obowiązkiem zarządzającego tym obiektem aby zagwarantować dostęp dla ruchu VFR GA na podstawie umowy o świadczeniu właściwego poziomu usług".
Komentarze