Przejdź do treści
Źródło artykułu

AOPA: Wielka Brytania rozważa wprowadzenie podejść opartych na GPS

Nadeszła długo oczekiwana odpowiedź brytyjskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA) na wniosek miejscowego oddziału AOPA odnośnie rozpoczęcia pracy nad podejściami opartymi o GPS. CAA UK powołał do życia grupę analityków, którzy mają przyjrzeć się tej kwestii. Choć dobrze, że się tak stało, to jednak ruch ten jest spóźniony, bowiem np. w Stanach Zjednoczonych funkcjonuje już ok. 5 tys. podejść wspomaganych WAAS GPS, a Francja zdecydowała, że wdroży podejścia EGNOS wspomagane GPS w miejsce systemów ILS.

Wiceprezes IAOPA, Martin Robinson wygłosił na wniosek Komisji Europejskiej referat, dlaczego IAOPA-Europe popiera utworzenie podejść GPS 'LPV'. IAOPA już dawno stwierdziła, że nauczanie w ośrodkach szkoleniowych NBD i VOR powinno zostać zastąpione przez wiedzę o podejściach opartych na GPS. Pięć lat temu CAA UK wprowadził kilka podejść GPS, ale tylko na dużych lotniskach, które już miały inne systemy naprowadzania. AOPA wezwała Urząd do ustalenia podejść GPS w miejscach gdzie nie ma innej możliwości lądowania według przyrządów, gdzie doraźne metody GPS zostały stworzone przez użytkowników, niektóre z mniejszą dozą bezpieczeństwa.

Martin Robinson powiedział: "Rzeczywistość jest taka, że sygnał GPS przez 97 procent czasu posiada dokładność do trzech metrów. System na podobieństwo ILS z taką dokładnością jest zupełnie wystarczający dla większości statków powietrznych GA. Nie ma absolutnie żadnego powodu, dlaczego mielibyśmy używać tej samej technologii, którą wykorzystywali nasi dziadkowie i gratulujemy decyzji CAA, która zadecydowała, że w końcu przyjrzy się tej kwestii".

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony