AOPA walczy o złagodzenie standardów EPA

Environmental Protection Agency

Nowe standardy ustanowione przez EPA (Environmental Protection Agency) mające na celu “ograniczenie ilości toksycznego ołowiu w powietrzu o 90 procent” mogą odbić się na pilotach małych samolotów.

Amerykańska AOPA, dokonała rewizji i podjęła działania. Oficjalne komentarze wydane przez AOPA w odpowiedzi na notę EPA, stwierdzają, że samoloty tłokowe składają się na mniej więcej „jedną dziesiątą jednego procenta” całkowitej emisji, a w sektorze transportowym ilość ta wynosi zaledwie 0,55 procenta.

AOPA przekonuje EPA, by ta przemyślała zarówno kwestię kosztów jak i bezpieczeństwa, które będą efektem przyszłych regulacji sektora o tak małej emisji ołowiu. Zaznaczyła również, że przemysł ten zatrudnia ponad 1,3 mln osób i ma „bezpośredni i pośredni wpływ” na ekonomię.

Źródło: AOPA
comments powered by Disqus

Komentarze

Diesle to przyszłość - ekonomia, osiągi, TBO itp! Sam chcę w moim LSA zastosować taki silnik - niestety trzeba jeszcze troszkę poczekać...

Koniec Avgasu 100LL jest bliski. Bezołowiowej alternatywy nie widać. Zostają niepewne jeszcze diesle (SMA, DeltaHawk, Thielert, Austro) i nadzieja na szybkie pojawienia się jakieś bezołowiowej alternatywy.