AOPA walczy o wzmocnienie GA w Hiszpanii
W ubiegłym miesiącu doszło do posiedzenia zespołów roboczych promowanych przez hiszpańskie Władze Lotnicze oraz Dyrekcję Generalną ds. Lotnictwa Cywilnego. Posiedzenie grup Airport Access oraz GA Airspace Access było okazją aby wszystkie strony rozmów (DGAC, operator lotnisk AENA i Agencja AESA, AOPA Spain oraz przedstawiciele segmentu usług lotniczych) opracowali specjalne środki, które mają pomóc uzdrowić segment lotnictwa ogólnego w Hiszpanii.
Rafael Molina z AOPA Spain poinformował, iż w niedługiej przyszłości ma zostać uchwalony nowy dekret, który zapewni elastyczność działań publicznych lotnisk, nowe rządowe zamówienia na samoloty ultralekkie samoloty, a także uproszczenie składania planu lotu VFR/N.
W ostatniej fazie rozwoju są również takie elementy jak Real Decreto dla lotnisk zastrzeżonego użytku, wydzielenie miejsc w terminalach dla lotnictwa ogólnego, usług handlingowych, a także wymogów dla stacji tankowania samolotów GA.
AOPA ma nadzieję, że impet nadany przez Dyrektora General de Aviación Civil Angela Luisa Ariasa, będzie kontynuowany w przyszłości w celu opracowania rozwiązań dotyczących tych tematów, które wymagają poprawy. Nowy zarząd AOPA Spain, który został wybrany w czerwcu br., przygotowuje się do rozpoczęcia w przyszłym miesiącu kolejnych etapów pracy podjętych na podstawie zaktualizowanej wersji "19 kluczowych działań, które mają ocalić lotnictwo ogólne w Hiszpanii". Jest to manifest, który został opracowany w zeszłym roku i który służy jako szablon do przyszłych spotkań.
Komentarze