AOPA: Powolne postępy dwustronnej umowy FAA-EASA
Podczas konferencji Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) oraz Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), która w zeszłym miesiącu odbyła się w Waszyngtonie, powszechnie oczekiwano informacji na temat aneksu odnoszącego się do licencji pilota turystycznego (PPL) w ramach Bilateral Aviation Safety Agreement (BASA). Umowami BASA są nazywane istniejące, dwustronne porozumienia w kwestii bezpieczeństwa lotniczego między państwami członkowskimi UE, a Stanami Zjednoczonymi.
Jednakże ze względu na prawne i techniczne kwestie, publikacja tego dokumentu będzie opóźniona. Dla pilotów z Europy dobrą wiadomością płynącą z konferencji jest to, iż europejskie licencje, które wymagają walidacji USA, można w łatwy sposób przekonwertować na certyfikat FAA Part 61.75. Jednakże, na podstawie porozumienia BASA może być tak, że przed otrzymaniem zatwierdzenia Part 61,75 będzie trzeba zdać egzamin z prawa lotniczego USA, jednak ta informacja zostanie jeszcze potwierdzona.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze