Przejdź do treści
AOPA_Germany.jpg
Źródło artykułu

AOPA Germany wygrywa batalię z Federalnym Ministerstwem Transportu

Niemiecka AOPA wygrała batalię z tamtejszym Ministerstwem Transportu dotyczącą wymogu, który nakładał na wszystkich operatorów wykonujących loty IFR w ramach general aviation obowiązek posiadania na pokładzie dwóch aparatów radiowych o separacji międzykanałowej 8,33kHz.

Niemiecki Krajowy Organ Nadzorczy dla Służb Żeglugi Powietrznej - Bundesaufsichtsamt für Flugsicherung - (BAF), opublikował niedawno swoją decyzję stwierdzającą ostatecznie, że wymagany jest tylko jeden pokładowy aparat radiowy 8,33kHz.

W styczniu tego roku Federalne Ministerstwo Transportu odpowiedziało na wniosek AOP-y oświadczeniem, że od 1 stycznia 2014 dla ruchu IFR wymagane są dwa tego typu urządzenia. Było to sprzeczne z sytuacją obowiązującą w pozostałych krajach Europy, gdzie jedno radio jest w zupełności wystarczające. Biorąc pod uwagę, że karą za wykonywanie lotów bez odpowiedniego sprzętu była utrata licencji pojawiła się możliwość, że władze niemieckie będą tę karę egzekwować.

Przez ponad rok AOPA Germany starała się uzyskać jednolitą odpowiedź w kwestii tego, czy w związku z obowiązującymi od 1 stycznia przepisami w ramach niekomercyjnego ruchu IFR, konieczne jest posiadania na pokładzie jednego, czy dwóch aparatów radiowych. Rozporządzenie w sprawie kontroli ruchu lotniczego w Niemczech – (FSAV), wymaga powyżej FL245 posiadania dwóch tego typu urządzeń dla wszystkich statków powietrznych.

Dr Michael Erb, dyrektor AOPA Germany, powiedział: „Zawsze stałem na stanowisku, że w Europie należy stosować jednolite standardy, zatem zgodnie z nowymi europejskimi wymogami dotyczącymi wyposażenia samolotów i rozporządzeniem UE w sprawie radia 8,33kHz konieczne jest tylko jedno tego typu urządzenie”.

„Otrzymaliśmy od Federalnego Ministerstwa Transportu pismo z 22 stycznia 2014 r. informujące nas, że przepis ten jest sprzeczny z europejskim standardem dotyczącym niekomercyjnych lotów IFR, a dwa takie radia w Niemczech wymagane były wyłącznie w przestrzeni powietrznej klasy C. Prezes AOPA Germany Prof. Elmar Giemulla, wysłał list bezpośrednio do nowego Ministra Transportu Aleksandra Dobrindta, przedstawiając mu sprzeczne informacje dotyczące tej sprawy i oczekując na autorytatywną odpowiedź”.

„Odpowiedź była nieco powolna, ale w dniu 24 marca BAF opublikował poprawiony dokument FSAV, w którym jednoznacznie określa, że wymagany jest tylko jeden aparat radiowy 8,33kHz, a zdublowane urządzenia stosuje się wyłącznie w przypadku samolotów komercyjnych. Dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym we współpracę, która zachęca nas do dalszego poszukiwania konstruktywnego dialogu z władzami" – dodał Erb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony