Amadeus: Narzędzia do analizy danych wyznaczają przyszłość branży turystycznej
Technologia i Big Data bardzo szybko zmieniają doświadczenia pasażerów z podróży, która przestała być prostą czynnością przemieszczania się z punktu A do punktu B, czy organizacją pobytu. Obecnie świadczenie usług turystycznych opiera się na zbieraniu szczegółowych informacji o klientach i wykorzystywaniu ich do zapewnienia wyjątkowej obsługi, ściśle dostosowanej do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów.
Artykuł przeglądowy opracowany przez dział analizy danych turystycznych firmy Amadeus pod tytułem „Narzędzia do analizy danych wyznaczają przyszłość branży turystycznej” podkreśla korzyści, jakie może ona przynieść firmom turystycznym. Chociaż liczba generowanych każdego dnia informacji jest ogromna, to wykładniczo rosnąca moc obliczeniowa sprzętu komputerowego umożliwia czerpanie korzyści z zastosowania narzędzi do analizy danych i automatyzacji. Biura podróży powinny zatem otworzyć się na rozwiązania eksperymentalne, nowe pomysły i podejście do klientów.
Każdy etap podróży, od wyszukiwania połączeń po meldowanie się w hotelu, tworzy dane, które poddane analizie mogą stać się istotnymi informacjami, które zostaną wykorzystane przez biura podróży przy podejmowaniu decyzji strategicznych, taktycznych i operacyjnych. W efekcie skorzystają na tym nie tylko biura podróży, ale i sami podróżni.
„Firmy, które potrafią obsługiwać wielkie zbiory danych i wprowadzają eksperymentalne rozwiązania, mają największe szanse na sukces w przyszłości. To one wypróbują nowe pomysły i nowe podejście do świadczonych usług, aby zwiększyć wydajność operacyjną oraz poprawić relacje z klientami – a co za tym idzie, osiągną korzyści w postaci nowych źródeł przychodów i większej lojalności klientów. We wspomnianym artykule można znaleźć informacje zarówno o tym, co biura podróży mogą ulepszyć dziś, jak i o sposobach przygotowania się na przyszłe zmiany” – powiedział Pascal Clement, dyrektor działu analizy danych turystycznych w firmie Amadeus IT Group.
Artykuł zawiera przykłady tego, w jaki sposób firmy Qantas i Avianca Brasil wykorzystują narzędzia business intelligence udostępnione przez dział analizy danych turystycznych firmy Amadeus, aby zoptymalizować działalność operacyjną i bardziej skoncentrować się na potrzebach klientów. Linie lotnicze Qantas zmniejszyły liczbę przelotów, które zostały oznaczone jako opóźnione, o ponad 60% wdrażając rozwiązanie Amadeus Schedule Recovery, a Avianca Brasil scentralizowała posiadane informacje, dzięki czemu jej kierownictwo może podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe.
Artykuł dostępny jest tutaj
Komentarze