Większa masa i kokpit jednoosobowy w śmigłowcach H135

Eurocopter H135, fot. Airbus

Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) zatwierdziła nową zmienną masę całkowitą (Alternate Gross Weight - AGW) dla najnowszej wersji śmigłowców z rodziny H135. Nowa AGW umożliwia użytkownikom tych maszyn czerpanie korzyści ze zwiększonej o 120 kg maksymalnej masy startowej i ładunku użytecznego. Wzrost ten można też wykorzystać do rozszerzenia zasięgu maszyny o 75 mil lub czasu lotu o 40 minut w standardowych warunkach. Nowa AGW jest dostępna jako opcja i można ją zastosować wstecznie we wszystkich H135 wyposażonych w awionikę Helionix.

Ponadto Airbus certyfikował niedawno do lotów z jednym pilotem nowy kokpit IFR Helionix, przeznaczony dla śmigłowców H135. Zmodyfikowany kokpit umożliwia klientom wybór – mogą usunąć przyrządy drugiego pilota z tablicy rozdzielczej w celu zwiększenia pola widzenia lub pozostawić je w celu zainstalowania określonego wyposażenia STC. Kokpit IFR dla jednego pilota jeszcze bardziej zwiększy możliwości H135 w wybranych misjach, w tym pracach lotniczych, zadaniach transportowych i policyjnych.
 
Ponad 300 klientom w 60 krajach na całym świecie Airbus dostarczył dotychczas ponad 1400 śmigłowców z rodziny H135. Spędziły one już w powietrzu łącznie ponad 5,6 miliona godzin w różnych misjach, w tym ratownictwa medycznego (HEMS), policyjnych, jako śmigłowce prywatne i biznesowe, w obsłudze morskiej energetyki wiatrowej i szkoleniu pilotów wojskowych.

Źródło: Airbus
comments powered by Disqus