Przejdź do treści
Źródło artykułu

Śmigłowiec H160 dla All Nippon Helicopter wykonał pierwszy lot

Przeznaczony dla firmy All Nippon Helicopter (ANH) śmigłowiec H160 wykonał z lotniska w Marsylii pierwszy próbny lot, trwający 95 minut. Udany dziewiczy lot toruje drogę do wprowadzenia wiropłata do służby w Japonii. ANH użytkuje flotę składającą się z sześciu maszyn AS365 i pięciu H135. Wykonują one zadania na rzecz stacji telewizyjnych w całym kraju. Nowy H160 zastąpi jeden ze śmigłowców AS365. „Cieszymy się z udanego dziewiczego lotu pierwszego japońskiego H160. Nie możemy się doczekać, kiedy ta nowej generacji maszyna zacznie dla nas pracę”, powiedział Jun Yanagawa, prezes ANH.

„Od czasu wprowadzenia do służby śmigłowca AS365 trzy dekady temu wymagania rynku telewizyjnego nieustannie ewoluują i uległy znacznemu rozwojowi. Ten najnowocześniejszy śmigłowiec istotnie wzmocni nasz potencjał techniczny”. W lipcu 2020 r H160 uzyskał certyfikat typu, wydany przez Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA). Certyfikacja przez Japoński Urząd Lotnictwa Cywilnego (JCAB) spodziewana jest na początku 2021 r. Po dostarczeniu śmigłowca do Japonii, a przed wprowadzeniem do służby, w zakładzie Airbus Helicopters w Kobe wykonana zostanie instalacja specjalistycznego sprzętu i dostosowanie go do szczegółowych wymagań klienta.

„Jesteśmy zaszczyceni, że ANH, modernizująca flotę śmigłowców, jest pierwszym nabywcą H160 w Japonii. Udany lot dziewiczy ma szczególne znaczenie w tym bezprecedensowym dla przemysłu czasie. Dziękujemy klientowi i zaangażowanym zespołom za maksymalne zaangażowanie w przedsięwzięcie. Zadbamy o jak największe wsparcie i płynną dostawę maszyny do ANH”, powiedział Guillaume Leprince, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters w Japonii. Japoński rynek mediów elektronicznych jest bardzo rozwinięty. Obecnie obsługuje go 87 wyspecjalizowanych śmigłowców. Prawie 70% tych wiropłatów wyprodukował Airbus. Powszechnie używane przez operatorów są tam H125, AS365, H135 i H155. Zbliżające się wejście na rynek H160, wyposażonego w system awioniki Helionix, zwiększy bezpieczeństwo operacji lotniczych i uprości pracę pilotów.

Zaprojektowany jako śmigłowiec wielozadaniowy, zdolny do wykonywania szerokiego zakresu misji, takich jak transport morski, ratownictwo medyczne, lotnictwo prywatne i biznesowe, a także w służbach porządkowych, H160 łączy w sobie najnowsze innowacje technologiczne Airbusa. Zapewnia najwyższy komfort lotu dzięki ograniczającym hałas łopatom Blue Edge i doskonałej widoczności na zewnątrz, którą docenią zarówno pasażerowie, jak i piloci.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony