Sky Airline kolejnym operatorem samolotów Airbusa w Ameryce Łacińskiej
Sky Airline, druga co do wielkości linia lotnicza w Chile, świadcząca od 2002 r. usługi przewozów pasażerskich, pocztowych i towarowych, rozpoczęła 31 maja eksploatację samolotu Airbus A320-200 na trasach krajowych i międzynarodowych. Sky Airline na początku miesiąca odebrała dwa egzemplarze modelu A320-200 i planuje rozpoczęcie eksploatacji drugiego samolotu pod koniec czerwca.
Linie lotnicze Sky Airlines, z siedzibą w Santiago w Chile, wykonują loty do wielu ważnych miast w kraju, jak Arica, Iquique, Calama, Antofagasta, El Salvador, Copiapó, Concepción, Temuco, Puerto Montt, Balmaceda i Punta Arenas. Obsługują także loty międzynarodowe do Arequipy, Peru i La Paz w Boliwii. Dzięki rozbudowie floty o dwa nowe samoloty A320-200 linie Sky Airline będą mogły zwiększyć liczbę tras międzynarodowych w Ameryce Łacińskiej i nadal realizować loty czarterowe.
„Jesteśmy przekonani, że z punktu widzenia dalszego rozwoju wybraliśmy odpowiednie samoloty. Jesteśmy także pod wrażeniem wsparcia ze strony Airbusa” – powiedział Holger Paulmann, dyrektor Sky Airline.
„Airbus jest dumny, że może mieć swój udział w realizacji strategii rozwoju Sky Airline” – powiedział Rafael Alonso, starszy wiceprezes Airbusa na Amerykę Łacińską i Karaiby. „A320-200 znakomicie uzupełnią flotę linii Sky, gdyż cechują się bardzo korzystną liczbą miejsc pasażerskich, przestrzenią w kabinie i niezwykłym poziomem niezawodności startowej”.
Samoloty Airbus A318, A319, A320 i A321 stanowią najlepiej sprzedającą się na świecie rodzinę samolotów wąskokadłubowych – dotychczas zamówiono 6000, a dostarczono 4000 egzemplarzy ponad 200 operatorom. Rodzina ta jest preferowanym wyborem wielu tradycyjnych linii i pasażerów, a także szybko rozwijającego się sektora tanich linii, dla których stała się już punktem odniesienia.
Airbus przeszkolił 18 pilotów Sky Airline z zakresu pilotażu samolotów A320-200 w supernowoczesnym centrum szkoleniowym w Miami, w którym niedawno zainstalowano pełny symulator lotu Airbus A320 Family Thales Reality7 Level D, a wkrótce planowana jest instalacja kolejnego symulatora w ramach planu oferowania pełnego zakresu zintegrowanych rozwiązań szkoleniowych.
Zakup samolotów Airbusa przez Sky Airline miał miejsce w ważnym dla Chile okresie rozwoju. Według prognoz 2010 Airbus Global Market Forecast, wzrost ruchu w Chile
wynosi 47 proc. w stosunku do poziomu z 2000 roku – czyli dwukrotnie więcej niż tempo wzrostu w całej Ameryce Łacińskiej.
Zakup nowoczesnych samolotów to coraz powszechniejszy trend, który w Ameryce Łacińskiej z największą siłą występuje w Chile. Średni wiek chilijskiej floty pasażerskiej wynosi 8,9 lat – w porównaniu do 10,6 lat w całej Ameryce Łacińskiej.
Ostatnie pięć lat było okresem dużych sukcesów Airbusa w Ameryce Łacińskiej. Firma sprzedała w regionie 300 samolotów i odnotowała rekordową wielkość zamówień w realizacji – 200 egzemplarzy. Obecnie 22 linie lotnicze z Ameryki Łacińskie eksploatują ok. 370 samolotów Airbusa, co stanowi ok. 42 proc. całej floty w eksploatacji.
Airbus, wiodący producent samolotów oferujący najnowocześniejszą i najbardziej wszechstronną linię produktową na rynku, jest firmą globalną z centrami projektowymi i produkcyjnymi we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii oraz spółkami zależnymi w USA, Chinach, Japonii i na Bliskim Wschodzie.
Linie lotnicze Sky Airlines, z siedzibą w Santiago w Chile, wykonują loty do wielu ważnych miast w kraju, jak Arica, Iquique, Calama, Antofagasta, El Salvador, Copiapó, Concepción, Temuco, Puerto Montt, Balmaceda i Punta Arenas. Obsługują także loty międzynarodowe do Arequipy, Peru i La Paz w Boliwii. Dzięki rozbudowie floty o dwa nowe samoloty A320-200 linie Sky Airline będą mogły zwiększyć liczbę tras międzynarodowych w Ameryce Łacińskiej i nadal realizować loty czarterowe.
„Jesteśmy przekonani, że z punktu widzenia dalszego rozwoju wybraliśmy odpowiednie samoloty. Jesteśmy także pod wrażeniem wsparcia ze strony Airbusa” – powiedział Holger Paulmann, dyrektor Sky Airline.
„Airbus jest dumny, że może mieć swój udział w realizacji strategii rozwoju Sky Airline” – powiedział Rafael Alonso, starszy wiceprezes Airbusa na Amerykę Łacińską i Karaiby. „A320-200 znakomicie uzupełnią flotę linii Sky, gdyż cechują się bardzo korzystną liczbą miejsc pasażerskich, przestrzenią w kabinie i niezwykłym poziomem niezawodności startowej”.
Samoloty Airbus A318, A319, A320 i A321 stanowią najlepiej sprzedającą się na świecie rodzinę samolotów wąskokadłubowych – dotychczas zamówiono 6000, a dostarczono 4000 egzemplarzy ponad 200 operatorom. Rodzina ta jest preferowanym wyborem wielu tradycyjnych linii i pasażerów, a także szybko rozwijającego się sektora tanich linii, dla których stała się już punktem odniesienia.
Airbus przeszkolił 18 pilotów Sky Airline z zakresu pilotażu samolotów A320-200 w supernowoczesnym centrum szkoleniowym w Miami, w którym niedawno zainstalowano pełny symulator lotu Airbus A320 Family Thales Reality7 Level D, a wkrótce planowana jest instalacja kolejnego symulatora w ramach planu oferowania pełnego zakresu zintegrowanych rozwiązań szkoleniowych.
Zakup samolotów Airbusa przez Sky Airline miał miejsce w ważnym dla Chile okresie rozwoju. Według prognoz 2010 Airbus Global Market Forecast, wzrost ruchu w Chile
wynosi 47 proc. w stosunku do poziomu z 2000 roku – czyli dwukrotnie więcej niż tempo wzrostu w całej Ameryce Łacińskiej.
Zakup nowoczesnych samolotów to coraz powszechniejszy trend, który w Ameryce Łacińskiej z największą siłą występuje w Chile. Średni wiek chilijskiej floty pasażerskiej wynosi 8,9 lat – w porównaniu do 10,6 lat w całej Ameryce Łacińskiej.
Ostatnie pięć lat było okresem dużych sukcesów Airbusa w Ameryce Łacińskiej. Firma sprzedała w regionie 300 samolotów i odnotowała rekordową wielkość zamówień w realizacji – 200 egzemplarzy. Obecnie 22 linie lotnicze z Ameryki Łacińskie eksploatują ok. 370 samolotów Airbusa, co stanowi ok. 42 proc. całej floty w eksploatacji.
Airbus, wiodący producent samolotów oferujący najnowocześniejszą i najbardziej wszechstronną linię produktową na rynku, jest firmą globalną z centrami projektowymi i produkcyjnymi we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii oraz spółkami zależnymi w USA, Chinach, Japonii i na Bliskim Wschodzie.
Źródło artykułu
Komentarze